Friday, February 3, 2012

Mewarna-Aqilah



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Masa saya datang qatar dulu azhad dan maisarah baru nak masuk 4 tahun dan 6 tahun. Apa yang saya perasan sekolah international ni tak tekan langsung bab mewarna ni. Takda langsung pertandingan macamdi negara kita. Itu sekolah anak saya ye..saya tak tau kalau sekolah lain ada...sila jangan hentam, saya sebab saya cerita dari pengalaman saya sebab ini blog saya. So heaters tak payah la meroyan okey!


Bila dah nak balik ke tanah air ni dan aqilah pun dah 3 tahun lebih maka saya kelam kabut nak ajar anak manja tu mewarna. Conteng je lah adik...janji kamu boleh warna...penat tangan kanan dia tukar tangan kiri..kih kih kih..kelakar lah pula.





Dah beberapa hari ni dia asik menulis nombor dan mewarna. Tak sabar nak sekolah kot. Layan kan sajalah..walau kadang-kadang hati saya meronta-ronta nak tinggalkan dia sebab nak menyusun kain di bilik..huhu.





Dah boleh kawal pensel warna walau masih keluar-keluar. Okey lah tu dik..slow-slow kita belajar. Kejap je dia mewarna dah ditinggalkan...main puzzle pula kat handphone ummi. Ish budak ni tak fokus betul. Tapi main puzzle pun bagus untuk minda kan? Biar je lah..mungkin dia tak boleh fokus mewarna lama-lama agaknya...cepat bosan agaknya.




P/s: terkenang zaman dulu-dulu...mewarna kat sekolah. Terima kasih buat bonda tersayang kerana hadiahkan aqilah pensel warna besar ni walau saya sangat marah bonda belikan dulu sebab saya kata membazir.





www.tips-fb.com

15 comments:

biela bell said...Reply To This Comment

takpe..pelan2.lama-lama pndailah nanti dia melukis yer kak..ummi dia kena support..hehehe..best kaler2 nie..boleh hilangkn tension kdg2..

Eyeme said...Reply To This Comment

akak dah nak balik malaysia..wah, mesti seronok kan..kdg2 ajar jugak adik mewarna smpai sekarang dia dah jadi cerewet dgn hasil dia sndr..bila dia rasa x cantik je, dia warna semula kt kertas lain..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Hentam ajelah Aqilah... kucing biru ke tak kisah janji cara pegang pensil tu betul. Lama-lama mesti pandai.

p/s: Anak kakak tak ada satu pun yg pandai melukis(macam mamam dia juga) Mewarna kalau gambar dah sedia oklah sikit...

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Hehehehe.... Comel adik ni mewarna.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

xpe dik...t dah blk sni akak jadi tutor mewarna adik ek..
banyak lagi buku kaler2 akk taka bis tu.. :)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

anak 3 tahun kalau mewarna camnilah miza. tapi takpe... perlahan2. lama2 nanti mesti aqilah terer mewarna n tak keluar2 lagi.

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

hehehe terkenang zaman sy camtu dulu..warne pun camtu leee

My Simple Life With Music said...Reply To This Comment

Nanti kalau dah selalu diajar mewarna, insyallah Aqilah akan biasa... Sabar je mengajar dia....

intan_blur said...Reply To This Comment

hahahahah..tgk hasil dia mewarna teringat ank intan dulu2..n teringat zaman kite dulu2 kan..mcm ni jg...hehhehe..kenangan2..
nnt lame2 pandai la kan..;)

laskar pelangi said...Reply To This Comment

Hihihi:)
comot sikit.Slow2 la kan main warna2.rindunya zaman kanak2 dulu,selalu jer nak beli buku warnawarna..=)

diana said...Reply To This Comment

oo..kenapa tak de mewarna ye??pelik..

saya bagi maisara mewarna sejAk umur 2 tahun..sebab masa tu saya tengok maisara jenis tak suka masukan apa2 benda asing dalam mulut dia..satu kelebihan untuk saya kat situ..

jadi bila dah sekolah ni hari pertama dia kesekolah cikgu bagitau saya maisara mewarna macam kanak2 umur 7 tahun..
saya bangga la lm..
tak pe kot saya cerita kat lm..:)

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

adik qila.berusahalah
color cantik2 biar umi dan nenek bangga
hehe
baru nk tny kat sana ade color stabilo/swan ke.hihi

Dr Hafiz said...Reply To This Comment

Kanak-kanak umur segini memang suka mewarna... Termasuk anak-anak saya juga...

anamizu kaito said...Reply To This Comment

wahhh sonok tgk ummi dgn anak2.. anak2 umi smue mmbesar don mata umi sndiri kan.. takde pon nk bg org lain jage.. ana nti kalo ade anak pon nak jage sndiri jgakla.. indah je rase tgk anak2 mmbesar :) hehe






luv,
anamizu

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Xpe2... Pelan2 kayuh ye sayang... Nanti terrer la kalau selalu prektis... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...