Monday, March 26, 2012

Alhamdulillah..SELESAI



Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillahi selesai sudah urusan shipping barang dari sini ke tanah air semalam. Barang terus sampai ke rumah baru nanti. Sebulan juga baru sampai. Rumah dah kosong, lega. Tak perlu fikir soal barang lagi dah. 



Mereka sedang memasukkan kotak ke lori untuk diangkut ke dalam kontena yang sedang menanti di luar compound. Tengok cara mereka bekerja sangat pantas, kemas dan cekap. Dijangka barang 20 kaki, rupanya bila dah siap packing terus jadi 26 kaki tau...banyaknya barang saya..hehehe. Malam ni malam terakhir di sini. Rumah kosong semakin sejuk dan sepi pula terasa. Mujur ada sahabat yang menghulurkan tilam, bantal dan selimut untuk kami tidur anak beranak. Kalau tak....bagaimanalah nak melelapkan mata beralaskan lantai dingin dan kesejukan malam lebih-lebih lagi Qatar hujan malam tadi hingga kini. Alhamdulillah terima kasih Allah menemukan diriku dengan sahabat ini. 

Urusan tiket dan hotel juga telah RasGas uruskan, selasa mula check in hotel 3 malam sebelum terbang pulang. Moga kami selamat sampai ke tanah air, amin.


P/s 1:Semalam tengah hari maisara menangis, dia tanya kita nak tidur macam mana ummi?saya kata awak dah besar kenalah faham. Semua barang kan dah masuk kontena. Doa banyak-banyak agar Allah mudahkan semua ni dan kita tabah. Dalam hati saya pun menangis juga tau. Tapi bonda pesan semalam kalau saya tak tabah macam mana mereka nak tabah. Saya perlu kuat. alhamdulillah....ada sahabat yang mengghulurkan bantuan beri alas tidur buat kami. Dia bagi pinjam periuk juga...suka!!! esok boleh masak sup-sup buat anak-anak.

p/s 2: mood -sedih, terharu, hiba, bla bla bla....

p/s 3: sayangnya nak tinggalkan rumah ni...huhuhu.



 

www.tips-fb.com

23 comments:

PinKy MoMMa said...Reply To This Comment

sis LM...lama tak jengah kamu kakak..baru je jengah alam maya kembali..

sis sihat? peluk skit..nak pindah dah ke sis..alahai lamanyer tak bertanya khabarkan..

ieda said...Reply To This Comment

waa selamat sudah
bila dah kemas tuu rasa lega kan dik
x sabar rasanya tunggu moment LM nak balik mesia ;)

ieda said...Reply To This Comment

waa selamat sudah
bila dah kemas tuu rasa lega kan dik
x sabar rasanya tunggu moment LM nak balik mesia ;)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

sabar byk2 dik....

wahhhh...dah nak balik sini ye...welcome my dear....<--- ceh ayat..mcm la nak dok kat loqstaq kan...

intan_blur said...Reply To This Comment

slm..intan singgah sini..
maaf intan tetinggal citer nih..huhhuhu..knp ye..??
smoga sume urusan bjalan ngan lancar..take gud care ye

hawiz said...Reply To This Comment

dh blk yer?..yeayy

eiela said...Reply To This Comment

selesai jugak akhirnya..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Mestilah seidh dik lama dah tinggal di sana. Kawan-kawan mesti akan rasa kehilangan juga.

Moga dipemudahkan segalanya. Amin..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

Alhamdulilah semuanya dah selamat berjalan.. ye akak perlu kuat, demi anak2,, kira yakin kakak kira nie mampu dan kuat..

*meyh nk pinjamkn kekuatan kira tuk akak ;)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

alhmdlah semua brg2 dah shipping..

sedih nya bila maisarah tanya mcm tu..nasib ummi nya seorang tabah...

tak sabar la nak jumpa ummi sekeluarga nie

semoga ummi baik2 aje di sana...slmt pulang ke mesia

ejulz said...Reply To This Comment

alhamdulillah.

Anonymous said...Reply To This Comment

pengalaman hidup di Qatar merupakan contengan jalanan yang indah untuk Lm dan juga sekolah kehidupan untk LM sekeluarga..

By:EE....

saniah said...Reply To This Comment

Salam dik...wahh dh clear semua..jgnla sedih sgt..ni nk balik kl dh ni...iye la maisarah sedih nk tgglkan kwn2...ummi nya mmg tabah..senyum lah utk tenangkan anak2 ok?...selamat berangkat pulang ke tanah air ye.. :)

Dr Hafiz said...Reply To This Comment

Mesti sedih mengenangkan banyak memori kat situ kan maksud saya rumah yang akan ditinggalkan tu...namun tahniah dan selamat pulang semula ke tanah air... di Malaysia duduk kat mana nanti ... ?

bersama kak Es said...Reply To This Comment

adik akak kan kuatttt!!

caiyok LM. akk doakan moga Allah permudahkan urusan LM sekeluarga

Cahaya Hidup said...Reply To This Comment

Sayu pulak bila baca entry LM ni.... mesti sedih kan nak tinggalkan Qatar,dan rumah yg dah sekian lama kita duduk...Byk kenangan yg sememangnya mahal untuk di kenang,kan? ^_^

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

LM.. nanti tangkap gambar umah dr sudut luar masukkan dalam blog ye.teringin nak tgok umah kat qatar ni camne..sure beso cam banglokan??

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

alhamdulillah...moga segalanya selesai tanpa masalah... :)

Nila Lazuardi said...Reply To This Comment

kalo Alhamdulillah Sesuatu kan punya syahroni ya?

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat cari makan kan... Mg segala urusan dipermudahkan.... :)

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

syukur ade kawan yg prihatin kan kak..
sygnye nak tinggalkan kawan2 yg same2 susah & senang kt sne..
hope akk tabah.. :)

Reena said...Reply To This Comment

stay kt m'sia plak ke k.LM??...before ni tau akk nak blik m'sia...tp xtau plak akk da x dduk qatar lpas ni..

Peri PiA said...Reply To This Comment

Alhamdulillah
pelbagai emosi kala ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...