Wednesday, March 14, 2012

Anak Perempuan



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya punyai 2 orang anak perempuan buat masa ni. Anak perempuan saya semuanya jenis cepat sentap hati kalau kena marah. Sama macam umminya. Maisarah memang ikut saya 100%. Tapi aqilah ada sikit berbeza mungkin persekitaran pembesaran dia dan cara saya didik dia sejak dalam kandungan berbeza. 

 
Aqilah mulutnya lebih ramah dan bising. Boleh dipimpin tangan oleh orang yang dia tak biasa. Tapi Maisarah sampai sekarang pun susah nak berbual dengan orang asing yang dia tak biasa. Alhamdulillah bila saya cuba lebih terbuka dan peramah aqilah boleh jadi lebih peramah dan berani. Zaman saya kecil dulu nak tegur orang pun tak berani langsung. Saya di dalam kelas sangat pendiam. Akhirnya saya jadi mangsa buli. 
Bila saya lihat perangai Aqilah kini saya agak lega kerana saya rasa dia tak akan biarkan dirinya di buli. Saya baca pelbagai masalah buli berlaku di sekolah Malaysia. Ada sikit keraguan di hati saya untuk lepaskan anak dengan rasa tenang. Maisarah tu nanti saya ajar dia silat gayung biar dia ketuk kepala orang yang buli dia nanti..hihihi...silat gayung la sangat ye?
Punyai anak perempuan ni seronok bila memasak....mereka berebut-rebut nak gunting cili dan belas ikan bilis. 
www.tips-fb.com

28 comments:

Jo Qusary said...Reply To This Comment

Zaman skg anak perempuan memang dah jadi satu kewajipan belajar seni mempertahankan diri... nie mak saya pun asyik suruh gi belajar tomoi siam... huhu

laskar pelangi said...Reply To This Comment

wah wah wah! dah besar anak perempuan akak:) semoga jadi anak yang solehah:)) yang besar tu iras iras akak dah..ehehe~

adele said...Reply To This Comment

salam kak..
seronok ye ada anak..hehe
sy tak dapat lg nak rasa keseronokan itu sbb kawin pun blum lg..haha

Cheqna said...Reply To This Comment

comel2..Semoga menjadi anak2 yang berjaya di dunia dan di akhirat amiin

:-)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

"belas" tu ape yek, adakah itu satu typo....kuikuikui *terbawa2*

beso dah anak ummi, sejibik cam ummi, suke berkacamataitam :P

ijatnuar87 said...Reply To This Comment

hehehe...aqilah tu memang suker bergaya cam ummi dier ek,hehehe

faiz fakhirin said...Reply To This Comment

yg kecik tu comel jerr..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Saya untung sbb ada 3 org girls..hehe..tp tingin jgk boy..insyaAllah..coming soon..

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

comel macam akak jgk

kiera'sakura said...Reply To This Comment

mendoakan Maisarah dan Aqilah menjadi anak yg solehah yg mendoakan kesejahteraan ummi dan ayahnya nanti :)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shida pun suka...aisya dia suka sangat bila shda masak or buat apa2 dia akan tanya...ateh buat apa tu....
siap nak tolong lagi...selalu kata nanti besar aisya tolong ateh erk...
pernah dia majuk sebab shda xbgi dia tolong...padahal awl tu dah suruh dia ikat rambut nanti boleh tolong ateh...hehehe...sekali xbagi merajuk terus...bila bg dia pegang senduk senyum ramah balik la...


eh eh ummi BELAS bilis...BELAH la ummi

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

tak sbr nak tngk farah membesar...nanti boleh tlg kakD masak..hehehehe...

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Comelnya anak Akak.. Sama mcm Mak dia

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Jo Qusaryuish...handalnyer klu jo tau tomoi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@laskar pelangiamin..eh ada iras akak eh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@adelewaalaikummussalam adila..hehe..nnt ada anak cam akak gak nnt.sabar ye

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Cheqnaamin..terima kasih cheqna

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Melati Qistyna's Mummygrrr..typo lagi la sis,belah..kuang3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@ijatnuar87maisarah la..hehe.tersilap la tu?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@faiz fakhirinbudak kecik mmg tomey..kita yg tua2 je dah tak comey

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Chekgu Azrineamin...hrp rine dpt baby boy pasni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@MaYa MustWanyhihi..puji akak ke?aduhh tiba2 blushing

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@kiera'sakuraamin..tq kiera

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@aDisH.sHidAbiarkan saja shida..mereka mmg rajin bantu masa kecik2 camni.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™comel je farah tlg kakD nnt

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@AMMAR YASIRkah3..comel sgt lah mak dia tu?tengs ammar..trafik sgt byk dr blog ammar smpi hr ni

Peri PiA said...Reply To This Comment

sifat anak2 LM yg berbeza,harta tak ternilai :)

btl anak2 perempuan kena ajar pertahankan diri

semoga mereka dilindungi,Amin

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

umi kuat sentapp.. umi kuat sentap.

lalalalalalallalalala~~ :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...