Wednesday, March 21, 2012

Bila Qila Kartunkan Saya



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Aqilah ni suka tengok boboi boy. Bila tengok watak dalam cerita tu dia akan kata boboi boy tu abang azhad, qila yaya, ayah tok aba, ummi yin boleh?so saya kata okey...ummi jadi yin.

Sejak dua hari lalu saya dah jadi kartun. Bila saya bagi susu dia cakap..tq yin. Saya diam saja. Sampai berkali-kali dia cakap akhirnya saya jawab dalam terpaksa sama-sama yaya. Baru dia tersenyum. 

Bila dia tanya apa-apa pada saya umpama saya ni anak 4 tahun dia layan. Macam kartun pula rasa diri ni bila dia panggil saya yin. Layankan sajalah..janji dia gembira. Time senang hati ummi jadi yin. Time dia meraung menangis jerit ummi tak putus-putus...hilang yin dia tu..keh keh keh.

P/s: apa yang saya kurang suka kartun selalu sebut aku. Dalam kehidupan kita orang melayu sebutan aku kurang sesuai malah amat tak sesuai diguna terutama buat anak-anak. Saya sendiri jarang biasakan diri saya aku dalam mendidik anak-anak. Dengan bekas kawan sekolah pun biasanya saya awak je antara kami. . Sweet je rasa...hihi.


www.tips-fb.com

6 comments:

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

sweet je dengar bila anak pnaggil LM yim..haha..siap balas TQ yaya..haha

ye la LM..anak yaya ada juga keluar daru mulut dia 'aku' dan 'tak guna'...alahai..

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Ahahaha, katun2 ni senang lekat kat minda anak2, tu sbb ken a pilih gak katun yg mana boleh di tgk, akak x suke hagemaru...huhuhu

HeNRieTTa JoSe said...Reply To This Comment

salam perkenalan....yin? rietta nak jd yaya lew....hehhee.....

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

opppss..saye suke la awak yin.. :)

Peri PiA said...Reply To This Comment

hihihi,pia pulak ade yg ber saya awak,ada yg "E"kau haku blh? ;D

kiera'sakura said...Reply To This Comment

wahhh boboi boy.. fevret achik kira lah tue..hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...