Thursday, March 22, 2012

Rupa Pucuk Meranti



Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Bila post resepi pucuk meranti shida tanya rupanya macam mana...adoi memang tak pandai nak terangkan macam mana pucuk meranti. So LM pinjam gambar dari blog kaknab agar dapat kawan semua kenali pucuk meranti ni.

Boleh belek blog kaknab untuk tengok banyak ulaman yang lain di blog beliau juga ye. 

Gambar pinjam dari blog kaknab


Biji tu macam terung pipit... sayuran melayu ni banyak, kadang kala kita saja yang tak kenali sayuran nenek moyang kita.


www.tips-fb.com

9 comments:

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

nak tnye gak smlm soklan tu..hihi
macam xpenah plak rase sayur nih...pasni kne telek betul2 time ikot mak g pasar nih..hehe

mizzkechique said...Reply To This Comment

hurmm, bila bgtau kt kwn opis, diorg xtau pucuk meranti..

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

kdg2 pernah tgk x tau lak nama :D

ejulz said...Reply To This Comment

xpenah mkn pucuk tu.. hehe.. lama x jejak kaki ke sini.. apa kabar sis?

Rain said...Reply To This Comment

oh sungguh terasa. walaupun asal kg, ada ulam yang tak kenal..

trimas kongsi sis.. :)

laskar pelangi said...Reply To This Comment

mmg suka makan ulam ulaman.besttt;) jadi makin selera makan nasi.tp, ulam ni tak pernah lagi makan. ngeee~

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Ishh, byknye n3 lm yg akak termiss, masak lemak tu pon anak ngan hb akak suka, x kesah sayur apa pong...heee

YanaHime said...Reply To This Comment

tq for info...ulam2 sekarang byk yg dah tak kenal sbb ada yg tak makan & ramai yg duk kat bandar, susah nak dpt, kan?

kiera'sakura said...Reply To This Comment

klu tgk depan2 myb kenal kowt.. kira nie tau mkn jer, kenalnya tidak...hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...