Tuesday, March 13, 2012

Sup Cendawan Tiram Bersama Sawi



Assalamualaikum dan salam sejahtera. Maaf terlalu busy sampai tak sempat melawat anda semua. Tak sempat nak blogwalking dan balas ziarah. LM nak share resepi mudah dan ringkas. Sayur masak-masak air ni memang jadi kegemaran LM.





Cendawan tiram ni takda banyak, so LM masak sup campur sikit fishball dan sawi. Sedap makan dengan ikan goreng dan sambal belacan. Resepi mudah tapi nak share juga lah kan? Moga dapat beri sikit ilham bagi kawan yang kebuntuan nak masak apa tu.

Bahan:
cendawan tiram-siat-siat
sawi sepokok
fishball sepeket-belah 2
1/2 biji bawang besar *
2 ulas bawang putih*
10 ekor ikan bilis*
cili merah-dihiris
minyak untuk menumis
garam

caranya: bahan bertanda * ditumbuk halus.Masukkan cili yang dihiris tadi. Tumiskan hingga garing. Masukkan air dan didihkan. Masukkan fishball, cendawan dan sawi. Rasakan garamnya dan biarkan 5 minit. Angkat dan hidang.

www.tips-fb.com

12 comments:

bujal X said...Reply To This Comment

tiba2 teringat kat campbell mushroom soup plak~~

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

my faveret >>> sup sayur cendawan.. :)

kiera'sakura said...Reply To This Comment

kira pn klu dh xtau nk msak ape.. tumis je kt atas nie... tp slalu kira x tumbuk bawang tue.. hihihihi

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

eemmm...sayur ayaq mcm ni...kakD pun suka juga...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

mmg sedap cendawan ni masak air, kalau suka boh lada itam sket :P

sarah mohamad said...Reply To This Comment

Nak buat malam ni! Heheheh

najihah sahami said...Reply To This Comment

akakkkk..terliur. lamaaaaa tak makan ni. dari sini Mish boleh bau sayur ni. dap emmmmmmmmmmm~

POSH76 said...Reply To This Comment

diet bagus ni...nak terailaaa

lieynanilaz said...Reply To This Comment

menu yang ringkas,sihat dan saya pun suka...ahakss.

♥Cik Nurfarah♥ said...Reply To This Comment

sedapnya, bak mai sini

♥Cik Nurfarah♥ said...Reply To This Comment

sedapnya, bak mai sini

Peri PiA said...Reply To This Comment

simple lagi enak,nak sikit hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...