Wednesday, March 28, 2012

Tips Atasi Rambut Berminyak



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Ramai antara kita mengalami masalah rambut berminyak. Ada yang sampai berkelumur akibat terlalu berminyak. Mari kita lihat beberapa tips menangani masalah ini.


1.Cuci rambut dengan syampoo ringan(mild syampoo).
2.Cuci rambut secara menyeluruh..fokus pada keseluruh rambut dan bukan pada kulit kepala yang akan mengeringkannya lagi
3.Bilas rambut dengan air dingin dan jangan air suam kerana ini akan lebih buat ia berminyak lagi
4.Guna perahan lemon untuk di sapu pada rambut semasa mencuci rambut
5.Guna kondisioner pada hujung rambut saja


Moga masalah rambut anda akan semakin pulih lepas ni ye...LM ni dah tua dah, dah nak botak kot? rambut asik gugur sejak syafiq lahir. Agaknyalah..kalau rambut berminyak ni nak belai-belai pun tak syok kan?berminyak je rasa tangan.





www.tips-fb.com

9 comments:

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

akak dah sampai Malaysia ke?

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Akak pon berminyak, mesti ken a cuci hari2, lau x x selesa... Ni brwifi kat otel ke? :D

Myra Jay said...Reply To This Comment

Myra rambut tak berminyak tapi keguguran tu yang tak tahan :)

ejulz said...Reply To This Comment

rmbut ejulz x bminyak.. tp dari dulu lagi dh gugur..

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

rambut mas minyak xsgt.ggur pun just time bsuh kpala jew & sikat rmbut

kiera'sakura said...Reply To This Comment

thanks kak tips tue.. :)

tp org kte klu ank tgh main sembur2 air liur rmbut mak mmg byk gugur kn?

Izan Ishak said...Reply To This Comment

izan pun byk rmbut gugur... hmmm.. semakin tua nampaknya...

shatooman said...Reply To This Comment

tips utk rambut kering ada x?

Sayidah Nafisah Ruslan said...Reply To This Comment

rambut saya berminyak teruk.. sangat tak selese.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...