Monday, April 16, 2012

Baru Sehari ....



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Baru sehari urus anak sekolah sendirian dah rasa pitam. Kurang tenaga betulla kan?Anak 3 orang, nak hantar tadika lagi, kafa lagi...sekolah kebangsaan lagi. Memang pancit la LM hari ni. Moga saya kuat lakukan semua ni dengan gembira. Senyuman maisarah masa saya lambai hantar dia ke sekolah tadi buat saya senyum simpul. Adik Ad memang manja, mata merah je bila hantar ke kelas, esok saya akan hantar sampai gate sekolah saja supaya dia tak menangis.Aqilah sibuk persoalkan kenapa saya tinggalkan dia di sekolah sampai dia sedih menangis katanya. Bijaknya dia soal ummi, alahai si kenit ni....

Tadi ustadzah dia cerita, sambil menangis air mata berjurai dia boleh pula jawab bila ditanya huruf apa. Bermakna walau dia menangis dia fokus juga pada apa yang cikgu ajarkan cuma mungkin dia takut tinggal seorang diri tempat asing bersama orang yang tak dikenali. 

Baru sehari....sangat letih dan tak larat. Petia ais dan mesin basuh, cepatlah kamu sampai...hihihi. Kalau saya dekat dengan kedai dobi pinky momma kan best, hari-hari hantar sana. Kalau dekat ngan restoran citarasa rinduan pun syok...arghhh, busy-busy pun saya masak sebab tak tau kedai mana yang sedap. Saya takda selera pula nak beli lauk kat kedai atau tepi jalan. Saya sangat berharap qila tak menangis lagi esok. 

 
www.tips-fb.com

14 comments:

lieynanilaz said...Reply To This Comment

memang penat tapi harap akak kuat!!..

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hope akak kuat tuk tempuh hari2 baru nih..

psstt: xlame lagi mesti QIla ckp"ummi ni dtg jemput Qila awal sngtlaa.." :)

~ yus ~ said...Reply To This Comment

selamat pulang ke Malaysia LM, dan selamat meniti hari2 sibuk yg serupa mcm saya. Saya skrg pun hari2 jd driver anak2 ke sek, 3 org juga, sorang di tadika juga mcm LM. Malah saya ada tambah 2 org lg anak jiran yg juga naik dgn saya utk pergi dan balik dr sek.

Belalang hijau Perisik said...Reply To This Comment

hari kedua mungkin keadaan akan lebih baik sket rasanya. lagi2 kalau diorang dah dapat sorg dua kawan kat sekolah/tadika ;)

ieda said...Reply To This Comment

kuat dikk kuat ..
susah skrg dah besar2 sokk kita senang sikit ;)

azwa amani said...Reply To This Comment

akak..qila tu kuat attachment dgn akak kot, sebab tu dia nagis kat sekolah.. lama2 okey laaa.. :)

alala, kesiannya xde petis ais, susah tu nak masak, lauk2 semua nak simpan mana.. kurus lah akak.. huhu..jaga diri ye sis.. moga kuat..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Alolo..kesian dgr citer LM..xpe pengorbanan ibu besar pahalanya..alhmdylillah..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

insyaAllah nanti klu dh lama2 mesti akak serasi.. kira tau akak kira blh!!! :)

Aqilah sama mcm ank sedara kira, walau menangis kt sekolah tp bila ditanya dia blh jawab... hihihi

maya amir said...Reply To This Comment

back for good? 1st time being here..salam kenal:) takpe, lame2 derang biasa lah tu..insya Allah..budak2 kejap jek nak adapt..amin:)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

pengalaman baru tu mestilah terasa penat sblm nk biasakn diri...tapi kagum tul la dengan ibu yg gigih menguruskan sendiri hal anak2 sepanjang hari...

rozee said...Reply To This Comment

LM,ambik supplemen ok.. awak tak cukup tenaga...esok dah lengkap semuanya,baru ok kan.. pasal Qila tu,kejap je..hehehe..

Izan Ishak said...Reply To This Comment

alahai miza... dapat bayangkan kesibukan miza antar n ambil anak ke sekolah tu. moga2 miza terus kuat ye!

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

kecian miza uruskan anak2 ke sana ke mari..semestinya penat...buat sementara dorang biasa dengan sekolah n persekitaran baru kan..

deno said...Reply To This Comment

wah... super mama la kak lydia nie... xpe kak.. dpt pahala byk... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...