Wednesday, April 11, 2012

Roti Jala - Kisah Jiran



Assalamualaikum

Banyaknye roti jala pemberian akak saya sorang ni. Saper lagi kalau bukan kak yati depan rumah saya ni. Ha...ni bukan best friend saya tapi dah macam akak saya. Dia pun takda adik perempuan so memang la kami sangat rapat. Sejak 10 tahun lalu berjiran memang kami sangat akrab. 

Alhamdulillah akak saya ni sangat baik, tak terungkap dgn kata-kata kebaikan dia. Apa saja benda yang saya sedih atau gembira selalu je cerita kat dia, walau pun kadang-kadang balik cuti sebulan dua pun sempat lagi ngadu kat dia. Roti jala kak yati beri ni penuh semangkuk. Katanya memulangkan bekas saya yang dah setahun...hihihi. Lawaknya kak yati pulang bekas dengan penuh roti jala, kalau beli ni berapa harganya?banyak tau! alhamdulillah...rezeki, orang memberi kita merasa. Moga ukhwah saya dengan kak yati kekal ke akhir hayat. 

Ini jiran, kakak, sahabat...saudara..apa saja status yang saya nak bagi untuk dia pun tak tau. Tapi 10 tahun bersahabat dengannya buat kami saling kenal hati budi masing-masing. Agak hairan bila orang yang kenal kita setahun dua dan jumpa cuma seminit dua dah pandai nak menilai diri kita kan?sedangkan orang yang kenal kita bertahun-tahun boleh akrab sampai kini. Benarlah kata orang tak kenal maka tak cinta, jagan nilai buku dari kulit kuarnya saja...eh, apa lah yang saya bebel ni? cuma mengingatkan diri sendiri saja. Err...jiran saya nanti ok ke tak ek?orang kata orang kl suka wat hal sendiri. Tau tak 99% yang tinggal di kejiranan baru saya adalah melayu. Debar-debarnye...kalau lah dapat jiran baik cam kat segamat, kat paka dulu bestnya.

 
www.tips-fb.com

8 comments:

ejulz said...Reply To This Comment

murah rezki akak.. :)

ieda said...Reply To This Comment

alhamdulillah dpt jiran yg baik LM .. kita nie kalau jiran maufakat membawa berkat kan ..
sedap tuu roti jala .. bukan mudah nak menjala nie ;)

ummi_khalish said...Reply To This Comment

LM:seronoknya ukhuwah begitu..semoga terus kekal..
p/s:KL kt area mna?klo dil blik blh jumpa2..:-) .LM ,x semua org KL x mesra..dil mesra je..hihihi

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Cedapnye roti jala tu... :)

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

untung de kakak yg baik macam kak yati...
oppss..xde gmbar plak..weee...

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

insyaAllah miza akan dapat jiran yg baik2...tapi risau gak jiran yg jenis wat hal memasing nie

deno said...Reply To This Comment

beruntungnua akak dapat jiran yang baik.. deno? hmmm.. kiri kanan tak boleh pakai..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

nak berjiran dengan akak jugak la cm nie...hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...