Monday, May 14, 2012

Aqilah Buatkan Air



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Baru balik hantar anak-anak sekolah. Tadi lepas ambil aqilah sekolah terus makan dan suap dia sekali. Makan sepinggan bersama..romantik tak?ekeke. Sebelum suap dia tanya dia nak air apa. Dia nak sirap, lepas habis sirap dia dia ulang alik ke dapur ambik air kosong saja sebab kepedasan kena sambal petai LM tadi. Banyak qila makan lauk ikan kicap dia hari ni, syukurlah....

Lepas makan je dia terus ke dapur 
Aqilah:biar aqilah buatkan ummi air kosong
Ummi:eh tak payah nanti tumpah...air apa?
Aqilah:air kosong je..takpe lah. Tak tumpah pun?
Ummi:ha?air kosong?takpelah ummi takmo air
Aqilah:minumlah ummi kan pedas tu....(memujuk)
alala...suwit la anak ummi. Ikut saper ni?prihatin, penyayang! tak perlu pun ummi minta air dia dah 'buatkan air kosong'..ekeke.

ikan selar masak kicap dan sambal petai bilis saja hari ni..apa pun buat saya peluh-peluh makan...syok nyerrr.

 
 
www.tips-fb.com

10 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

nyum nyum sedap tu...alaololo comey nya acha bagi ummi air...

~ yus ~ said...Reply To This Comment

sweet aqilah

Kakzakie said...Reply To This Comment

Anak Ummi pun bijak juga... tak payah susah buat air sirap air kosong lebih baik utk hilangkan pedas...:)

diana said...Reply To This Comment

rasanya kat sekolah cikgu suruh buatkan air kot.sebab nya maisara pun sejAk akhir2 ni rajin sungguh buat air kosong kat saya dengan ayah dia.
kita risau takut tumpah je..satu kerja nak ngelap.

sissyira said...Reply To This Comment

salam..

sejuk perut ibu mengandung macam ni kan :)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Alololo, gegham anty tau, hukk

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

baeknya aqilah ni

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

lega dapat anak yang baik mcm ni.. doakan smoga aqilah kekal mcm ni sampai ke besar nati....

kiera'sakura said...Reply To This Comment

walau air kosong tp mesti dah buat akak terharu gila kan... hihihihi

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

Mcm pacik dia. Kan kan kan? Ahahahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...