Wednesday, May 30, 2012

Jangan Ikut Hati



Assalamualaikum dan salam sejahtera.




Ada orang kata jangan ikut kata hati nanti merana diri. Betul? Tapi kan sejak sehari dua hari ni saya kerap dikelilingi oleh orang yang amat beremosi dan ikut rasa hati. Saya? sama je...terikut-ikut juga bila lupa mengawal emosi. Syukur mudah ingat...kalau tak berjayalah syaitan kerana berjaya menghasut.

Pada saya kalau ikut kata hati kita sendiri juga yang akan merana nanti. Banyak masalah akan berlaku jika kita salah buat pertimbangan dan melibatkan insan lain. Tak salah korbankan sikit perasaan diri sendiri dari mencalarkan hati insan lain yang tak usik kita langsung pun. Syukur alhamdulillah....tiap kesedihan yang berlaku Allah ganjarkan dengan 1001 kebahagiaan yang buat kita sentiasa tersenyum di kemudian hari. Jika kita tak putus berdoa pasti Allah akan balas kesabaran dan ketabahan kita dengan sebahagiaan yang tak terhingga nikmatnya, wallahualam.






www.tips-fb.com

10 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

bse pempuan sllu ikut hati kan kak

tmskla iffh haha

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Kdg2 rin pun gitu LM..perempuankan..

Sally Yatiey said...Reply To This Comment

Betul2. Ikut kata hati, kita sendiri jua yang merana akhirnya :)

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

tapi..
jgn terasda hati dgn sis tau

ieda said...Reply To This Comment

normal tuu dik, lumrah manusia, janji jgn ikutkan sgt, semuanya harus didlm kawalan ;)

Eyeme said...Reply To This Comment

alhamdulillah. terima kasih kerana sudi ingatkan saya kak :D


*kadang-kadang manusia mudah lupa. :)

kiera'sakura said...Reply To This Comment

ikut hati mati.. jadi ikut lah akal yang waras ;)

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

ikut hati mati.ikut rasa binasa.

Dr Mohd Hafiz Osman said...Reply To This Comment

Betul LM, ikut kata hati biasanya lebih kepada emosi dan perasaan...

deno said...Reply To This Comment

ikut hati yg baik takpe jangan sampai yang membinasakan diri dah la.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...