Wednesday, May 16, 2012

Nak Kurus-Ambil Benda Pahit



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Salah satu tips untuk kurus yang LM belum sempat share dengan korang adalah pengambilan benda pahit sebelum manjamah makanan.

. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKAN 

Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman. 
 
Mudah kan cara ni? Tak jadi masalah rasanya sebab LM memang penggemar kopi. Yang tak gemar boleh tukar dengan jus mengkudu atau rebusan air pucuk betik pun ok jugak kot.
 
 

 
www.tips-fb.com

5 comments:

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

oo camtu ye. baru la saya tahu. ahahah :P

iizza said...Reply To This Comment

hilang nikmat makan ya..urmm

kiera'sakura said...Reply To This Comment

klu kira buat cenggitu lagi kering la gamaknya.. kihkihkih

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

bila tekak dah pahit, memang tak selera nk mkn

cik CT said...Reply To This Comment

kalo nk kurus try herbalife...baik utk kesihatan...nk taw pasal herbalife ask me at sitihirmaliza@yahoo.com
harga btol2 reasonable...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...