Thursday, May 10, 2012

Posmen



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya suka nak share cerita ni. Tau tak kat Qatar takda posmen? maka bila balik tanah air saya suka bekerjasama dengan abang posmen. Kalau posmen kat segamat tu biasanya akan hantar ke rumah bonda sebab bonda akan ada rumah siang hari, semua surat dan barang pos laju saya alamatkan ke rumah bonda.

Masalahnya bila pindah sini saya nak guna barang tu cepat dan terpaksa bagi alamat rumah. La...jadi masalah bila barang tu mereka hantar pakai pos laju. Barang ratus-ratus mestilah hantar pos laju kan?buatnyer hilang susah pula. Bila saya beli barang dengan doktor hafiz...dia kata barang saya sampai sehari dua lagi hati saya dah debar-debar. Saya ni pukul 10.20 keluar ambik anak kafa, pukul 11.45 hantar anak ko-kurikulum, pukul 12.20 ambik tadika dan pukul 12.50 hantar azhad sekolah pula...kalau selisih tengah jalan macam mana? dah la baru pindah tak tau mana pos laju!

Tadi tengah memandu ada orang call...nombor tak kenal ni saya takut nak angkat...selamat tak menyombong, rupanya abang posmen call. Dia kata pos laju kat bangi..sebab tu dia call juga sebab takmo bawa barang saya pulang.

Baik budi lah abang posmen ni kan?tak mahu menyusahkan kita...daya dapat 2 bungkusan hari ni. Dari doktor hafiz dan khumairah. Alhamdulillah gembira...

Lepas ni kalau nak pakai pos laju saya bagi alamat bonda lah, memang susah kalau saya kena pergi bangi. Tapi abang posmen tu kata dia memang akan call jika tuan rumah tiada. Syukurlah...moga Allah membalas kebaikan dia.

p/s: debar2 tgu esok hari...

 



 
www.tips-fb.com

11 comments:

Cik Cammy Lia said...Reply To This Comment

sis duduk mn? pos laju kat bangi tu area perodua..senang je tu.hehe.

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

akk dh pindah malaysia ke?

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

baik abg posmen tu..t kem salam kt die ek kak..hiks..

ogyep yummy mellow said...Reply To This Comment

Kadang2 kita terlupakan kepentingan posmen ni... masa budak dulu, selalu tunggu posmen, nak mintak getah besar... abang posmen bagi aje... TQVM abang posmen,

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Betul tu...semenjak zaman makin maju ni, semua Surat takde Dah...tu yg kadang2 postmen kita macam Dah lupakan walapun diorang masih ade sbnrnya...

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

betul tu miza...kadang2 risau gak bila barang dah sampai kita xde kat umah..nasib baik abg posmen tu kol awk...dia pun xnak myusahkan sesapa kan...


awk debar..kita lagi debar..dupdapdupdap nie

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

guna alamat sekolah.. sebab kat rumah talak orang.. hehehe

deno said...Reply To This Comment

deno pun ada nak hantar brg kat akak, tapi belum sempat lagi... nanti bila da konpem deno msj beritahu akak ek.. muah! :)

ejulz said...Reply To This Comment

sesetengah xde call.. tinggalkan note je..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

Err best kan ade posmen?

Waa nape sume debar2 ni

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Akak pon suke berurusan ngan Abg postmen, dulu ms gila bl brg on9, postmen tu dh kenal dah, hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...