Tuesday, May 15, 2012

Suami Yang Pintar



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa khabar semua? LM nak share sikit cerita pasal suami pintar untuk renungan gadis dan sahabat yang singgah membaca. Bagi yang terkena batang hidung jangan melompat pula ye sebab ni cerita biasa je berlaku dalam hidup seharian. Kalau kebetulan sama dengan hidup kamu mungkin hanya satu persamaan dengan kehidupan korang. 

Kawan saya cerita, jirannya ni andalusia. Eh suka je andalusia dia kata jiran dia ek? ceritanya begini. Anak dara sorang ni kerja bagus, akhlak bagus cumanya rupa tu agak kurang menarik la sikit dan sudah banyak umurnya. Sebab dia baik akhlak maka dia selalu jadi tempat rakan sekerja jika ada masalah termasuk soran lelaki ni. Asal ada masalah rumah tangga saja akan dibual bersama. Konon minta pendapat. Dari kesian jadi simpati, dari kawan jadi sahabat terus ke pada kekasih. Bila hati dah sayang  diri dilamar terus diterima walau onak duri ada depan mata.

Paling kesian suami ni sangat pintar. Isteri dan anak pertama pun tak mampu nak suap makan dia kawen satu lagi. Rupanya dia harap isteri muda top up dia bila sesak. Banyak 'baik' perangai suami camni ek?dah la isteri tua asik iri hati dengki khianat kat isteri muda tu. Suami pula bukan nak 'suap makan' isteri muda..tapi harap top up poket dia yang sentiasa kering pula...ish ish ish, sian isteri muda. Dah la isteri tua suka cari pasal...suami pula hanya ambil kesempatan. Tak mau cerita habis la pasal kisah dia ni cuma mampu mendoakan dia bahagia suatu hari nanti. Moga kesabarannya memberikan satu sinar bahagia suatu hari nanti. Bagi gadis muda fikir masak-masak sebelum setuju bermadu terutama jika berkahwin dengan lelaki kurang mampu macam ni. Buat lelaki...hati-hati, bila awak nikahi wanita dia dah jadi tanggung jawab awak, tak takut balasan di kemudian hari? renungkanlah...





www.tips-fb.com

10 comments:

iizza said...Reply To This Comment

ni mesti kes sayang x hingat la ni..kalau x xkn sanggup jadi bank tuk suaminya tu kan..ishh

sissyira said...Reply To This Comment

salam...


baik jadi anak dara tua daripada jadi bini nombor 2 kan..hehe

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Byk laki yg kawen dua skang ni cr wanita yg brkerjaya hebat, bukan Nk buat apa, nak sub topup, hiks

aimaniman said...Reply To This Comment

lelaki macam ni ler yang banyak dan yg harus22222 perempuan jauhi,.. biar lambat kawen asal kawen dgn org yg betul2 bertanggungjawab,..

caliph shuriken said...Reply To This Comment

owh, ada udang disebalik mee laa laki tu, huh...

ain dzaya said...Reply To This Comment

fuu!! harap2 ta jumpa laki2 camnie...

"Binatang pun pandai berkasih sayang. Manusia?".

kiera'sakura said...Reply To This Comment

hurm sian kt dia, mendoakan untuk dia.. dan mendoakan suami dan madu dia jugak.. Amin

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

kecian..mintak disimpang tp kalau itu takdir yang ditetapkan redha je la..


#eh adakah ini entry yang pagi kita borak tu

diana said...Reply To This Comment

lelaki apa la macam tu...
tu dah sama macam menganiaya isteri tu..

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

Laaa x baiknya. Cian dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...