Thursday, June 7, 2012

Anak Kecil Bercakap Sendirian


Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Pernah tak anak kecik korang bercakap sendirian tanpa kawan? kalau anak LM itu perkara biasa. Depan cermin pun cakap main sorang pun cakap sendirian juga. Tadi saya goreng telur mata kerbau untuk mereka makan bersama nasi lemak, tiba-tiba telur tu meletup- letup dalam kuali. Qila takut agaknya terus dia berdialog dengan telur tu, "eii jangan la tup tup tup...nape wat camtu..sian ummi!" oow rupanya dia takut minyak panas terpercik ke tangan LM, sebab tu dia cakap dengan telur tu.

Lawak la qila. Macam la telur tu faham. Tapi saya tau qila sian kat ummi dia dan saya pun tau si kenit tu memang suka cakap dengan kucing, mainan dan pokok juga kadang-kadang. Apa yang dia fikir dia akan cakap....hehe, mungkin tu cara dia bermonolog seorang diri agaknya.


www.tips-fb.com

18 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

haha comel je qila ni

Peri PiA said...Reply To This Comment

hihi,cumil teramat sgt.geram

Yaya Azura aka Naz Azra said...Reply To This Comment

qila budak pintar!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Betul budak memang suka cakap sendiri. Kadang boleh jadi macam kita tau...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Iffah Afeefahqlah mmg suka wat org gelak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Peri PiAhihihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Yaya Azura aka Naz Azraamin..tq yaya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Kakzakiebetul la kak..

Brilliant Marjan said...Reply To This Comment

comel tingkah dia..biasa kanak2 memang gitu..teringat hari selasa dlm MHI, tentang adk yg nyanyi dlm youtube lagu anuar zain..rupanya, ayah dia bgtau, dia suka borak dgn cermin..dan dari cermin tu dia tgk pantulan nyanyian anuar zain..

ieda said...Reply To This Comment

ekekek selalu je anak2 kecil macam nie .. ok lah tuu kira qila rajin bercakap ;)

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

budak2 kebanyakkan memang mcm tu la kan.. kita dulu pn mcm tu gak

Layyinul Harir said...Reply To This Comment

comel je die, saye dulu kecik2 pon selalu gak mcm tu,sekrg pon selalu ckp dgn barang, kalau kertas selalu jatuh bawah meja, " ooii kertas, ko duduk diam boleh tak, tau nak jatuh je" . macam la kertas tu faham . hihihi

ijatnuar87 said...Reply To This Comment

hehehe...perkembangan minda tu kak...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Hehehehe, xde kwn kot, yg Abg kakaknye ke skolah, dia balik awal kan? Anak akak pon gitu gak, ckp sensorg tu dh biasa :P

ummiarissa said...Reply To This Comment

lucu juga ye dengar cara dia bercakap gitu pada telur tu..kalau rakamkan untuk kenangan pun boleh..anak saya umur 5 tahun dan 2 tahun pun suka cakap sendirian

deno said...Reply To This Comment

hihi.. kelakar.. macam anak buah deno si sarah pun suka cakap sorang-sorang.. biasanya dia akan berlakon watak2 dalam TV.. hihi

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

walau saya tak ada anak sendiri lagi..tp saya punya anak buah yg dah mcm anak sendiri ramai...terbaru aisya pun skrg nie tgh suka cakap sorang2...

kiera'sakura said...Reply To This Comment

bukan Qila je yg mcm tue achik die yang dah bsar panjang nie pn kdang2 lg lebih.. suka sembang ngn bantal barney klu drive dari sini blek ipoh..hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...