Thursday, June 14, 2012

Bau Peluh


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Apa khabar semua?
Hurm...nak citer sikit pasal bau peluh ni. Rasanya normal kita yang duduk malaysia ni asik berpeluh saja. Tapi kenalah ambil kaedah pencegahan dari orang lain boleh rasa tak selesa dengan bau peluh kita tu kan.

Kadang kala saya pun naik hairan dengan orang yang pagi-pagi dah berbau badan mereka ni. Kita berdiri sebelah pun dah boleh bau badan dia. Kalau bau perfume takpe lah...ni bau peluh yang..huhuhu

Pagi-pagi dah bau macam tu kalau tengah hari tak tau lah kan? Apa kata sesekali tu kita tarik baju tu dan masukkan hidung dalam baju dan hidu bau badan kita sendiri. Letak hidung celah baju cium sikit ketiak tu bau tak. Rajin-rajin lah beli apa yang patut untuk bawah lengan tu. Mandi limau pun baik juga untuk menghapus bau peluh yang kurang enak ni.

Jangan ingat lelaki saja badan berbau ye. Wanita pun selalu haapi masalah begini sampai orang sebelah terpaksa tahan nafas bila berdepan dengan mereka. Jangan jadi seorang yang kejam buat orang tak boleh tarik nafas okey!

Jom  check bau kita wangi ke tak.



www.tips-fb.com

4 comments:

Izzati Tatie said...Reply To This Comment

sbb 2 mak sye slalu nshatkan.klu nak elak bau bdan.hari2 kne ltak losyen dkat bdan.deodran wajib pkai..prmpuan kne jge nie sume :)

Tentang Kita said...Reply To This Comment

skrg cuaca panas...mesti ramai yg pg2 dh berpeluh.....

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

kdg iffh pon tak tahan ngn sndri nye bau

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

since preggy ni kuat betul rine berpeluh..nak ekon je manjang..ngada!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...