Saturday, June 9, 2012

Bergaduh



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Wahh dah tamat cuti sekolah. Lega..lepas ni aman sket takda orang gaduh dah. Tapi pening kena ambik hantar mereka sekolah dan kena sidai baju dan takda saper nak layan syafiq!

Anak-anak ni kalau duk main gelak sakan, lepas tu gaduh..pening kepala ummi. Kadang tu rasa nak pitam tau dengan kerenah mereka. Eiii...geget tau lah. Tapi kan bila dah besar nanti okey kot? macam kami adik beradik dulu gaduh sakan dah besar kalau apa tak kena libas je lah cakap abis-abis. Kalau bukan kita nak nasihat sape lagi kan? tapi tu la sedarah sedaging...kalau takda ikatan darah tu ngaku adik beradik la bagai...tegur sikit sentap bertahun, silap-silap putus ukhwah akibat kena tegur perangai kurang comel. Maka tak hairanlah anak angkat disayang dibelai dari kecil boleh lari bila tau dia anak angkat kan? bila tiada pertalian darah apa pun susah...


p/s:carik-carik bulu ayam lama-lama bercantum juga. Adik beradik gaduh manja takpe kot...jangan naik tangan sudah.

www.tips-fb.com

10 comments:

ieda said...Reply To This Comment

yelah LM .. skrg mereka gaduh , dah start sek sok2 sunyi lah kejap rumah tuu ekke ;)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Itu yg masih kecik dik.. rumah kakak nie yg dah remaja pun lebih kurang sama. TV cuma ada 2 anak 3 masing-masing nak tengok channel sendiri pun boleh jadi isu...

Kadang tu siap main sorok-sorok remote. Geram kakak...

Bazilah (^0^) said...Reply To This Comment

adik beradik gaduh-gaduh manja huhuhu

Tina Othman said...Reply To This Comment

mmg lumrah ye, hihi lepas ni sunyilah rumah

Nur Najwa Bt Ibnu Pajar said...Reply To This Comment

gaduh2 manja.skg ume da mbg bljr+kawen+kerja=sunyi rumah abah tu.ble time balik kpg,riuh

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

rse kejap plak cuti hehe

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

samala yg kat rumah ni..baik sat gaduh sat..huhu

emieysandra said...Reply To This Comment

klu xgaduh, bosan lak rumah..ehehe, itu yg emiey sllu rindu bile balik melaka..rindu nk gaduh ng adik2..rase bebas, rasa zmn knak-knak xpnah tinggalkan kami =)

kiera'sakura said...Reply To This Comment

mcm kira ngn adik tue masa kecik pantang dekat mesti nk bercakar..hihihi

deno said...Reply To This Comment

budak-budak mmg mcm tu kot akak.. anak buah deno 3 org tu, mula2 bukan main suka bermain siap gelak-gelak lagi.. bila dah lama main... hmm... mula la nak gaduh.. tapi gaduh kejap je la... huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...