Sunday, June 10, 2012

Cerita Di Tv


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Saya baru perasan di tv sekarang ni banyak sangat cerita indonesia. Saya ni kalau lagu indonesia saya layan, tapi cerita tu agak kurang sebab bahasanya lain sket dan tak sesuai untuk anak-anak saya menonton rasanya. Mereka baru je nak bercakap melayu dengan baik, kalau tengok cerita indon yang melambak ni rasa kurang sesuai kot?


Satu lagi...saya perasan cerita indon ni terlalu kejam kalau watak jahatnya. Ada ke manusia yang sangat kejam macam tu? kecut perut saya tengok cerita yang sangat kejam. Ishh tak sesuai rasanya anak kecil tonton dan orang besar pun kan?


p/s: kena pantau apa yang anak tonton, apa yang boleh dan apa yang tak boleh. Tegas? ye..kena tegas!



www.tips-fb.com

10 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Mmg kena tegas. Anak2 mmg mudah terpengaruh dengan paparan di tv. Tak dipantau btl2, nati lain lak jadinya..

pena rozie said...Reply To This Comment

dah kurang tengok TB sekarang ni. Sbb anak nak tengok kartun ajer...

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

xske cite di tv

baik layan citer korea

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

betul, tv pengaruh paling besar!!

kiera'sakura said...Reply To This Comment

btol kak.. kena pantau smpi lah diorg sndiri blh buat pilihan mana yg terbaik tuk diorg kan.. ;)

*rndunye nak merayau kt belog akak*

kotak bulat said...Reply To This Comment

btul... xmint cerita indon.. seksi pulk tu

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

tak yah bagi anak tengok tv..hahaha..kejam ke?haha

Nana said...Reply To This Comment

Bdk2 skang ni memang mudah sgt terpengaruh lebih2 dr tv...

reyna ibrahim said...Reply To This Comment

tapi jika ada kelapangan..tontonlah filem Ketika Cinta bertasbih....dan Cerita Dalam Mirhab Cinta...itu keluaran Indo yang sangat bermanfaat....

deno said...Reply To This Comment

yup! setuju sgt! anak buah deno si adam tu yg umo 4 tahun, kakngah tak bagi tengok cerita2 melayu kat tv sbb kebanyakannya perkataan yg tak elok je ... kat kartun pun kdg2 tak bagus.. cthnya mcm boboboi tu, kdg2 adam pun terpengaruh dengan ayat "tak guna".. jadi adam byk tengok kartun in english je.. memang kena pantau sgt kan kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...