Saturday, June 16, 2012

Jangan Buat Kalau Dah Tau Tak Boleh


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Tengok tu tajuk punya kemain panjang...haa, kalau dah tau panjang pastilah sebab tengah angin kan? hihihi. Camni, tadi balik hantar maisarah dan azhad sekolah LM ternampak kereta hampir bercium sesama sendiri. Sah-sah la memang dah ada tanda no entri, ramai je orang suka nak melintas juga jalan tu sebab nak jimat masa tanpa mengira keselamatan orang lain.


Ini bukan bermaksud jangan masuk ke? tadi di simpang tu kereta waja ni boleh je nak melintas juga jalan tu nak ke seberang tu semata-mata malas nak pusing raoundabout kat atas tu. Hasilnya...dia cemas je bercium dengan van yang sedang turun bukit tu dan melibatkan juga sebuah kereta lain. 

Kalau lah kemalangan tadi...sah-sah depan mata LM. Dah la saya ni lemah semangat. Lepas tu silap hari bulan membabitkan 2-3 kereta akibat sikap buru-buru dia. Benci tau sikap pemandu yang gelojoh macam ni. Dulu ambik
lesen tak belajar pasal papan tanda ke? 

Ye takda kena mengena dengan saya pun, tapi fikirlah pasal pengguna jalan raya yang lain dan pasal pejalan kaki juga. Mereka melintas hanya berjaga-jaga kereta dari atas..awak melintas meluru ke seberang jalan pastinya akan mencederakan pejalan kaki yang guna jalan tu juga. Nyawa orang bukan macam nyawa katak tau...hati-hati okey!

p/s:makin benci memandu sekarang ni. Takut bawa nyawa anak ke sana sini nak-nak berdepan dengan mereka yang tak beretika bila pegang stereng kereta.




www.tips-fb.com

6 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

mnusia ni bende y jangan lg die buat kak

da terbukti teori tu hehe

qasehraihan said...Reply To This Comment

saya pun takut kalau nampak pemandu yg gelojoh pelik2..haduss

akak sehat ke??

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/06/seksanya-mesej-guna-henpon-touch-skrin.html

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Iffah Afeefahbetul tu iffah..sakit ati betul

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@qasehraihanakak pun takut..huhu.

akak sht je qaseh

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Lg ada papan tanda no entry tu slgi tu la degil.nk masuk jgk..biasa la LM..nk senang je depa nih..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

itulah kan kak.. penting cepat diorg je, org lain yg nk cepat nie x pk pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...