Friday, June 29, 2012

Jemput Pisang


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Pagi tadi tergoda bila ternampak jemput pisang kak ayu kat facebook. Laju-laju ke dapur terus lecek pisang nak buat jemput pisang. LM ni bukan boleh nampak makanan kegemaran orang lain yang makan, mulalah mengidam nak juga. Alhamdulillah permintaan tekak yang mengidam nak jemput pisang dah ditunaikan.



Taraa...ni dia jemput pisang LM. Kebetulan hari tu encik suami ada beli jemput pisang. Tekak cerewet LM terus reject jemput pisang tu. Nampak cantik bulat tapi rasa tepung dan masin. Dalamnya siap ada kelapa pula....owh bukan selera saya tu. Saya ni kalau jemput pisang suka yang penuh rasa pisang dan lembut. Tak mau juga jemput pisang yang leper-leper, suka yang bulat dan montel.


Tadi azhad makan, lepas tu dia kata..erm sedap. adik ad suka jemput pisang camni, tak suka cekodok pisang. Uik..heran pula telinga LM mendengarnya. Cekodok pisang dengan jemput pisang tu tak sama ke dik ad? Agaknya dia makan cekodok pisang tak sedap kot? sebab tu dia kata dia suka jemput pisang cam ummi dia buat..haha.


Lagi satu saya tak suka cekodok pisang yang macam apam bulat macam bom yang orang jual tepi jalan tu...kerasnya!



www.tips-fb.com

8 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Mkn yg dibuat sendiri memang puas hati.. Lembut.. Ank mkn sma lg la suka..

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

ermm..dapnye..huhu...
ayah adik pon favorite die la ni.. :)

Asyifa Mustaffa said...Reply To This Comment

anak2 sy pun suka cekodok pisang...! trmasuk ibunya la sekali...hehe...

-Sara- said...Reply To This Comment

mmg peliklah klo jemput psang taruk kelapa..xpenah lak dgr n jumpe =D

MyMy said...Reply To This Comment

tak boleh nk tengok iklan kt tv pasal makanan.. nati mesti teringin nak makan gak.. hehe

bila kak LM post pasal ni, dian daa mula terfikir nk mkan jemput pisang ni juga tp tk taw ada kena jual ke tak.. hehehe

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

suke y kurang tepung lebih gula

nyumiii

Izan Ishak said...Reply To This Comment

izan pun suka yg amat jemput pisang ni miza. mesti rasa pisangnya baru syok!

kiera'sakura said...Reply To This Comment

suka yg ada rangup2 ckit kt ujung tue.. hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...