Friday, June 22, 2012

Kuku

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bila hari jumaat je antara perkara yang saya kerap buat adalah potong kuku anak dan diri sendiri.

Kalau boleh nak dapat pahala di hari jumaat banyak- banyak. Tapi kan saya kerap tengok orang yang beli kuku panjang ni tak pun jaga kebersihan kuku mereka. Menyediakan makanan terutama peniaga makanan atau seorang ibu dengan kuku panjang dan hitam2 tu takpe ke? Err saya kurang selesa la ... Saya rasa kurang sedap mata saya pandang kuku hitam- hitam tu.

Agak- agak mereka kurang pendedahan dalam penjagaan kebersihan atau terlalai? Hati- hati ye, nak berkuku panjang tu terserah, tapi kebersihan tu cuba la ambil berat sikit ye.
www.tips-fb.com

9 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

wslm sis. Allah..kuku pjg.hehe~ ok2 jup lg kita potong =)

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

menggelikan kalau kuku panjang & hitam

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

suka kuku pendek..tak selesa kuku panjang..sat g masuk macm2 kotoran dalam kuku..eiii..geli!!

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Betul tu..kdg2 MQ ikut sukati je nak potg bila sbb terlupa hari... Hehehe...

Iza Teratak Usang said...Reply To This Comment

Assalam..
Beli kuku panjang? tak faham...
Memang tak selesa kalau berkuku panjang.

Wanzi said...Reply To This Comment

Tak suka kuku panjang walaupun putih bersih... tetap macam kotor.. Sunat potong kuku hari jumaat....

MyMy said...Reply To This Comment

dulu time skola...
selalu minta tlg member yg potongkn kuku belah kanan.. hehe
manja sgt.. hihi

kiera'sakura said...Reply To This Comment

x suka tgk org kuku panjang.. x suka x suka.. huhu

deno said...Reply To This Comment

deno pun selalu potong kuku hari jumaat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...