Friday, June 8, 2012

Lepat Pisang



Lepat Pisang LM

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Jeng jeng jeng...mempersembahkan lepat pisang buat pukul 9 malam tadi. Daun beli yang tak lawa kecik dan koyak. Memang murah RM2 je tapi daun dia pendek dan banyak koyak. Terbazir masa banyak bab pilih daun je. apa pun tq pada putera puteri yang bantu ummi melepat malam tadi.

Sedap ke? weeee....sangat sedap! pisang emas pemberian jiran yang sangat manis, memang sesuai di lepatkan! hahaha. Ditambah pula hasil air tangan isteri encik zairi yang cantik manis bertambah lah kesedapannya...wekkk sila muntah hijau. Dah...malas merepek, tapi encik suami memang kata sedap la kan...well~~ isteri buat memang lah sedap. Beli lagi sedap sebab bayar mahal kan? hahaha.

Ops, beli susah nak dapat yang sesuai dengan tekak. Saya sangat cerewet bab lepat pisang sebab hari tu encik suami ada beli kat sini, maaf kata lah ye..sangat tak sedap. Saya gemar yang campur santan, resepi dia yang campur kelapa parut dan banyak kelapa dari adunan tepungnya. Pisang kurang...keras dan kelapanya sangatlah masin. Menyesal beli...3 je pun tapi sebab tak sedap tu yang menyesal, terasa dia tak ikhlas je buat untuk berjualan...huhu.

Kat Qatar memang kerap buat lepat pisang ni. Beli daun je dah 10 riyal..tapi daun cantik lah..dalam RM8 lah duit kita. Dapat 28-30 bungkus biasanya. Pisang dalam 10-12 ringgit biasanya. LM suka rasa pisang yang kuat bukan rasa tepung. Tak suka kenyal sangat, tak suka keras sangat. Wahh balik sini lagi syok, daun murah RM2 walau tak besar dan tak berapa elok, tapi pisang emas banyak...beli pun tak mahal. Memang mewah makan la kalau kat malaysia ni. Ops...dah licin sekukus! sila percaya...

p/s: buat lepat bersama anak-anak memang seronok. Sambil buat boleh bebel-bebel...hihihi.



www.tips-fb.com

16 comments:

Anak Ulu Cheka said...Reply To This Comment

baru je buat lepat pisang :)

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

tak ske lepas

kek pisang ade x?

ieda said...Reply To This Comment

pandai juga LM melepat .. akk .. huhuhu ;)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Ni hasil air tgn sekeluarga ni, hehehehe

Lelord said...Reply To This Comment

vavavavava linggg aii suka lepat pisang cuma malas aje nk buat hahahha

Amyna said...Reply To This Comment

lepat berlipat... rajin benar LM... sini pisang sangat murah.. 2 ikat sehinggit... dia tak jual seikat.. kalau seikat tetap sehinggit.. hewww~~

-Sara- said...Reply To This Comment

rajinnyaaa..cayalahh :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Betul tu kak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Saya taram je kak.. Lipat semacam je

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Takde tpg kek.. Iffah ada ke? Bg sket

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Wahh rajinye

nana said...Reply To This Comment

Sedapnya awk...bak skit. Hendak2 yang byk pisang..ermmm nyummmy

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shda x pernah makan lepat pisang dan rasa nya mmg xleh makan

eh macam iffah gak nak kek pisang..tp kena mintak kat ayu CR nie...

kiera'sakura said...Reply To This Comment

kira suka mkan tempe pisang... hihihi

Layyinul Harir said...Reply To This Comment

waahh kak, dah lama sy x makan lepat pisang, mcm dah hampir 3 tahun . balik semenanjung nanti wajib buat utk berbuka puasa . hihi

deno said...Reply To This Comment

lepat?

deno jarang makan lepat ni, tapi abg ipar deno setiap hujung minggu mesti beli utk sarapan.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...