Wednesday, June 20, 2012

Memberi Kemaafan



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Kadangkala bila diri dizalimi kita sukar untuk memberi kemaafan. Deraan fizikal boleh sembuh namun deraan mental tak mudah untuk dilupakan. Dalam pergaulan seharian banyak deraan fizikal berlaku. Kadang kala menerusi alam maya pun boleh berlaku perli memerli dan hasut menghasut.


Bila diri jadi mangsa keadaan bukan mudah nak maafkan dia. Ye, depan-depan boleh salam dan laga pipi. Tapi laga pipi pun tahan nafas nak cepat lepaskan rangkulan. Hipokrit? semua orang begitu kan...mengapa? sebab kita punya hati. Kita punya perasaan. 


Memberi kamaafan itu perlu agar hati kita tenang. Agar kita boleh berdepan lagi dengan mereka tanpa rasa kekok. Namun melupakan itu mungkin mustahil terutama bila dia telah memfitnah dan membuat ramai bersangka buruk terhadap kita. 


Berilah kemaafan agar hati tenang dan perjalanan seharian dapat berjalan lancar. Moga Allah buka pintu hati kita melupakan kekejaman lidah manusia...amin.



www.tips-fb.com

7 comments:

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Betul tu... Dengan kemaafan hati jd lebih tenang... Tp untuk melupakan pasti sukar...

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

like i always saya.. memberi maaf itu satu ubat juga!

Yaya Azura aka Naz Azra said...Reply To This Comment

betul..tak memaafkan boleh buat beban je otak nie..bila dah maafkan otomatik tak fikir mana..hati pun lagi tenang..

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

sakit hati dengan sapa ni kak??ehehe

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

Baik sis...wani maafkan mereka yg menghina diriku ini...huhuuu

kiera'sakura said...Reply To This Comment

nak memaafkn sebenarnye lagi susah dari nk mintak maaf kan kak

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...Reply To This Comment

SOKONG!!!! lepas kte maafkan rasa tenang jee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...