Monday, June 25, 2012

Perokok Kurang Peka?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Semalam meronda ukur jalan. Bila lapar singgah kedai isi perut. Tapi benda yang LM paling menyampah makan luar ni kaum adam terutamanya yang merokok kurang peka tentang kesihatan dan keselesaan orang lain.Ada juga kaum hawa yang merokok juga tak peka .

Siap makan je terus nak merokok. Kita bawa anak ni mula rasa tak selesa. Sedangkan dia merokok dengan lagaknya depan isteri dan anak atas riba tanpa rasa bersalah. Isteri pula buta hati nak tegur? Dah biasa sangat telan asap rokok pun kenalah peka pada insan sekeliling. Tak rasa bersalah ke melibatkan orang lain terutama anak kecil terutama baby dengan asap rokok suami anda?

Hairan... Sungguh LM hairan. Nak merokok boleh, tapi fikirlah sesuai ke tidak tempat anda nak merokok tu.


www.tips-fb.com

10 comments:

Yaya Azura aka Naz Azra said...Reply To This Comment

kalau jumpa perokok tak peka gitu yaya buat kibas-kibas hidung..
buat-buat batuk tahap kritikal pun boleh LM..
dengan harapan mereka akan sentap sedikit..^_^

syazana amira said...Reply To This Comment

orang x bertanggungjawab cmtu la.. bukan nak mengata orang, tapi itu lah hakikatnya.. huhu

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

betul sesangat ni....saya pun geram dgn org merokok di tempat awam. dah la sekarang musim sakit tekak dan batuk, tak selesa sungguh..

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Betul tu... Hsbnd MQ pun sama... Sama join merokok la lepas makan... Geram sgt... Nak Kene ingatkan baru tak merokok kt public... Kdg2 terlpes jugak... Sbb anak MQ pun Kecik lagi... Detik sunggul si perokok tegar ni..

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

susah nk cakap lah...kalu part2 ni

kiera'sakura said...Reply To This Comment

kdang ada rasa mcm nk sound je biar sedar ckit.. huhuhu

MyMy said...Reply To This Comment

orang yang terhidu asap rokok ni sebenarnya lebih berisiko untuk mendapat penyakit berbanding orang yang merokok..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

ksian sungguh budak2 kan kak

org dewase pon xske

deno said...Reply To This Comment

deno pun tak suka org yg merokok ni... biasanya kalu deno ke kedai makan. cari tempat duduk yg jauh2 dgn org yang merokok.. kdg2 sampai terbatuk kita denag asap rokok yg tak diundang tu..

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

bukan saya la tu..saya tak merokok kak..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...