Saturday, June 16, 2012

Salam Hujung Jari

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Dalam pergaulan sehari- hari pasti kita mendapat undangan untuk pergi ke majlis tertentu.

Pernah juga saya bersalam dengan tetamu yang hadir bila dihulur tangan dia hanya sambut dengan ringan dengan hujung jari saja. Terdetik rasa pelik dan sedikit kecil hati. Tak sudi bersalaman atau memang dia kurang pandai berjabat tangan?

Mungkin dia tak tahu berjabat tangan perlulah dengan erat dan mesra. Pernah tak korang lalui pengalaman begini... LM laluinya beberapa hari lepas.

www.tips-fb.com

10 comments:

ieda said...Reply To This Comment

pernah je dik akk jumpe org macam tuu
ada tuu cepat2 tarik tangan x semat salam habis pun ;)

cherry_ijau said...Reply To This Comment

silent reader LM ni .. tetiba rasa nak bagi feedback pasal salam-salam tangan ni .. setuju dengan LM , bila LM cakap kurang pandai berjabat tangan . haha . gud2

deno said...Reply To This Comment

deno pernah lalui pengalaman mcm tu... memang terasa sangt.. geli sgt ke dengan kita ni? mmg tak ihklas nak salam.. hmm

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Selalu LM..huhu..kecik hati jgk..mcm xikhlas je kan??

akmall said...Reply To This Comment

sabar je la kak... huhu.. mungkin family dia tak ajar kot..huhu..cara bersalam dengan betul.

mia izzati said...Reply To This Comment

pernah dengar je la..setakat ni tak pernah kena lagi..cam tak sudi nak salam je ek..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

pasni nk slm akk ujung2 jari jela haha

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

org cm tu, patut pakai gloves jek kan, hehehehe

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...Reply To This Comment

awat kak..cntik sgt ke dia nk salam ujung jari..

*akceli org yg slam ujung jari tu mungkin ade konsep ala2 jales laaa tu..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

pernah jmpe klu gi kenduri die "korek" tgn kita kalau bersalam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...