Thursday, July 26, 2012

Agar-Agar Roti Pelangi LM



Agar-agar adalah kegemaran encik laling dan anak-anak. Kebetulan lebihan roti temph hari ada dan risau berkulat pula, LM jadikan ia menu untuk kami.

Bahan
A
1 paket agar-agar
2 senduk gula
air(LM guna satu plastik + lagi 1/3 air sukat guna plastik agar-agar tadi)
gula batu 1/2 cawan

B
5 keping roti 
2 biji telur kecil
1 sudu kecil esen vanila
1 tin susu cair
1/3 cawan susu manis
-blend halus bahan ini. 
2 sudu besar tepung kastard

C
pewarna dan perisa

Masak agar-agar hingga hancur, masukkan bahan yang dikisar dan asingkan beberapa bahagian. Warnakan dan letak perisa. Cepat-cepat corakkan dengan cara anda sendiri. LM buat dengan cara letak sesenduk warna merah, lapis lagi kuning sesenduk di atas merah, campur lagi dan lagi. Kerja melapis tu perlu pantas sebab puding ni cepat beku. Kalau lambat berketul dan hodoh jadinya nanti, tak licin.

Selamat mencuba.


www.tips-fb.com

17 comments:

eiela said...Reply To This Comment

tak pernah lagi buat puding roti nih

N@SIQUE said...Reply To This Comment

terbaekkk..leh suh wife wat la..thanks LM

kakchik@ella said...Reply To This Comment

KC penah buat sekali tapi diaorang tak suka. diaorg suka agar2 santan je. pelik, kan.

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

xpenah buat jugak agar2 buh roti...hahahhaa...boleh gak cuba ni..

-Sara- said...Reply To This Comment

oo cmtu buatnyaa..thnx 4 sharing :)

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

sedapnyaaa.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

pernah cuba resepi nih..heheeh..memang sedap./..sbb rasa lemak jekan LM??

Izzati Tatie said...Reply To This Comment

aritu resepi kek batik yg kaka LM sye wat menjadi! kali nie nak try resepi nie pulak lah..selamat bepuasa kak :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Selamat berpuasa, syukurlah menjadi. Nnt cubalah yg ni pula

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Kan? Suka rasa dia

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Nom nom nom

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Sama2 sara

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Selamat mencuba awin

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Agar2 santan mmg terbaek, yg ni sht sket sbb xde santan dan kenyang. Citarasa org lain KC, jgn pelik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Selamat beragar2 ye

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Haa nnt buat

diana said...Reply To This Comment

kemarin ada beli kat bazr ramadhan..sebijik macam nih..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...