Wednesday, July 11, 2012

Bila Doa Dimakbulkan



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pagi tadi sedar je dari tido tengok jiran sebelah bantal dah takda. Huhu, jenguk luar tengok hubby dan anak-anak sedang solat subuh berjemaah. Kenapa saya tak sedar?

Dah seminggu dua ni saya tak sihat sangat. Bila tak sihat kerap pula saya bangun lewat dan lewat dari encik suami. Dulu kan..bila kejut encik suami yang liat-liat dan mengeliat nak bangun pagi saya bebel apa tau? saya kata dekat 10 tahun kawen saya tak pernah bangun lewat dan dikejutkan. Saya nak sangat orang kejutkan saya. Dulu masa belajar saya gak yang kejut orang subuh dan sahur, jiran depan bilik dan sebelah bilik. Dah kawen pun tak pernah orang kejut saya...bla bla bla...panjang berjela bebel saya. Luas sekolam punya bebel.

Bila celik mata pagi ni dengan anak dah siap berbaju sekolah, saya baru terpisat-pisat duk atas katil terus tersenyum. Allah dah beri saya nikmat bangun lewat dan apa yang saya ingin rasa. Dulu saya jeles orang dikejutkan suami mereka...tapi kini dah rasa. Gembira? sangat gembira. Tapi dalam hati tetap rasa bersalah dan rasa tak bergunanya diri ni bila sakit...sob sob sob.

Sekarang ni bila pas hantar qila sekolah je mesti encik laling patah balik ke rumah dan hantar bekpes...makan berjemaah dan baru dia gi kerja. Saja nak pastikan saya bekpes kot? huhu...tq abang. Saya nak cepat sihat bukan sebab tak redha Allah beri sakit, tapi saya tak suka banyak kerja tertangguh kat rumah ni. 

p/s:malam tadi mimpi beli kaktus kat cameron, banyaknya saya borong kaktus.

www.tips-fb.com

12 comments:

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

semoga cepat sihat ye LM<

kalau gitu kena g cameron nih..hehehe

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Masa sakit ada jg hikmah, dpt bermanja dgn suami, best la g2. Apa pjn smoga LM cepat sembuh.

Cik Cammy Lia said...Reply To This Comment

semoga cpt sembuh sis.. untung la ada suami yg memahami

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

knapa sis....demam ke...?

ros_reeza said...Reply To This Comment

moga cepat sembuh...

betul tu, kadang kita tak sedar, apa yg kita bebel tu akan jadi kenyataan.. sebab hari2 sebut, dah macam doa kan..

Faiz said...Reply To This Comment

Get well soon LM

kiera'sakura said...Reply To This Comment

bru je pg tadi Pakcik tue buat2 rasa bersalah dia x pernah kejut kira bgun tido, slalu tue kira jer kejut dia subuh gi keja.. mcm2 hihi

Mon MonaLea said...Reply To This Comment

semoga cepat sembuh.leh g cameron nanti

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

akk,mkn ubat.jgn lupa taw.

bli kaktus banyak? hmm best nya.akk ada teringin nk bela kaktus ke?

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

wah jauh betul pg citer mimpi tu! apapu jaga diri ye n moga pulih sepenuhnya yek!

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

bahagia nya....

semoga miza cpt sembuh

Halimatun Sa'adiah said...Reply To This Comment

amboi siap mimpi g cameron ek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...