Tuesday, July 31, 2012

Kisah Tomyam

Assalamualaikum, dah siap masak? Saya tinggal nak goreng sayur je. Hari ni masak campak- campak. Buat tomyam campur je.

Alkisah malam tadi kan pukul 11 lebih duk ngidam nak tomyam. Encik suami nak beli saya tak bagi, sian lak dah malam. Dia terkejut la saya duk angkut kluar dari peti sejuk udang ayam smua tu, plan nak masak sahur.

Malangnya sedar 5.20 pagi, yak sempat la nak masak tomyam. Wahh ni dah ada depan mata, tak sabar nak ngap... Hodohnya perangai.. Hihi, ala ngidam ngan teringin tu sama je kan? Korang jangan pitam la baca ayat ngidam tu, sokmo ngidam. Ni duk gosok encik laling nak suh dia cari jeruk jambu batu... Hahaha

www.tips-fb.com

6 comments:

reyna ibrahim said...Reply To This Comment

terima kasih sebb entrykan tentang tomyam..di saat saya blur nak masak apa untuk berbuka esok..hehehh

diana said...Reply To This Comment

sejak ngandung saya tak suka makan jeruk..kenapa entah..padahal dulu kalau tak de jeruk boleh pitam...hahahha

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

amboi mcm tu sekali mengidam tomyam... saya penah buat sekali utk buka puasa hari ke 4 rasanya... tapi buat ikut bahan yg ada dlm peti sejuka jelah, sb tak ada plan pun...tetiba rasa nk tambah lauk..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...Reply To This Comment

Salam Lydia.Emmm..sedap gak tomyamkan?Mkn lak ngan nasi panas2....mau nambah2 nasik :D

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

mcm berisi je gayanya LM ni..hehe

Abey Mirul said...Reply To This Comment

Haha. Lama dah tak rasa tomyam ni.

Abey pun lambat bangun gak. ada seminit je..sempat la tegur segelas air. Hehe.

p/s: pergh..jeruk jambu batu..kalau buat jus jambu batu,lagi menyelerakan ni. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...