Friday, July 6, 2012

Mee Goreng Mamak




Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Mee goreng mamak adalah kegemaran LM. Bukan semua kedai boleh masak mee mamak yang sedap... Kadang-kadang rasa geram je bila makan kat kedai mamak pun tak sedap mee mamaknya.

Kadang-kadang LM buat sendiri je mee mamak ni, cuma rajin dengan malas je resepinya..ehehe. jom tengok resepi gaya LM punya pula ye.. reesepi campak-campak janji sedap di mulut kenyang di perut.

Bahan:
Sebungkus mee kuning 400gram
5 tangkai cili kering-gunting dan rendam dengan air panas(nak pedas tmbh lg)
bawang merah 3 biji
bawang putih 2 ulas
bawang besar 1/2 biji
dada ayam di dadu
udang
fish ball
sawi
taugeh
tauhu goreng
telur 2 biji
garam
tomato sebiji
kicap manis-3 sudu besar
kicap pekat-sesudu besar

caranya: tumis bahan yang telah dikisar hingga garing...masukkan ayam, udang, fish ball...pecahkan telur dan tumis hingga garing. Masukkan tomato, mee, kicap dan rasakan garamnya. Masukkan sawi dan taugeh dan biar 5 minit dan boleh la diangkat

www.tips-fb.com

10 comments:

Muhammad Izuan said...Reply To This Comment

mee goreng mamak kuala kangsar mmg sdp. ramai org kata, dia campur taik sikit. hahaha.... tp sy tetap gi mkn...

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

Okeh balik t nk try

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

husband saya suka giler dengan mee goreng mamak..hehehe

laskar pelangi said...Reply To This Comment

Sedap sedap:)

izz iizza said...Reply To This Comment

buat sendiri lagi puas hati kan..:)

kt sini ada satu gerai mee mamak tu memang sedap..memang ramai la yg suka makan situ..:)

amengs88 said...Reply To This Comment

Saya serik da makan mee goreng kat kl ni...sebabnya sume rasa air kapur... Tak nak da makan sampai sekarang... Tapi mee kari, sya pantang... Pantang makan sikit

eiela said...Reply To This Comment

saya suka mee goreng mamak nih. letak banyak sayur dan telur, lagi sedap.

deno said...Reply To This Comment

yummy yummuy!!!!! menyelerakan! :)

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

erkk..dapnye kak...
yang buat best sbb slalunye mee goreng mamak ni telur hancur kt mee tu banyak.. :)

Outbound Training Malang said...Reply To This Comment

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...