Wednesday, July 4, 2012

Nasi Hitam-Aqilah


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masa nak hantar azhad sekolah tadi tanya qila dia makan apa kat sekolah, dia kata makan nasi hitam macam ummi. Uik..sentap i dia kata ummi hitam. Azhad dah gelak guling-guling sebab ummi dah masam mencuka qila kata hitam macam ummi. Saya tanya lagi..ummi hitam ke? Haah la..macam ummi buat tu...

Owh, dia kata nasi hitam macam ummi buat. Fuhh lega...tak jadi sentap. Nasi apa? lauk apa? saya mula tanya. Ada carrot, jagung..hitam pun sedap. Tapi takda udang macam nasi ummi. Nasi goreng kicap rupanya cikgu dia bagi...hihihi. Memang minggu lepas LM masakkan nasi goreng kicap ada carrot dan udang untuk dia. Kelakarlah qila ni...tapi dia ata sedap tu betul la sedap kot. Sebab qila ni tak sedap dia takmo makan.

p/s:anak ni kalau takde rasa memang takmo makan. susah juga kalau sesekali makan di luar, letih beli tapi tak makan.


www.tips-fb.com

7 comments:

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

sentap kejap bla anak kata hitam ye.. anak saya x sebut hitam dia akan kata manis ! hehehe contohnyer abah ni manis sangatlah

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

ummi itam....hehehe..

teringat qila rindu dia..

aisya lak suka nasi putih letak kicap banyak2..kalau x x nak makan..pastu xnak kicap kipas udang x sedap kata dia..sebab x pekat mcm kicap biasa...hahhaha aisya aisya

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

nasi goreng kicap? wahhh sedap tuh!

kiera'sakura said...Reply To This Comment

itam mcm ummi.. kihkihkih

faraherda. razalan said...Reply To This Comment

Heee~ Cutenya entri ni. Nasi hitam eh? Mst sedap nasi hitam ummi tu kan? Nak sket boleh?

deno said...Reply To This Comment

hikhik,... kelakar la qila ni :)

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hihi..nasi hitam..hakhak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...