Wednesday, July 18, 2012

Petua Nak Ceria



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dalam hidup ni mudah saja nak bahagia dan ceria. Bila kita rasa bahagia kita akan ceria, kalau tak bahagia jagan harap diri nak ceria. Alhamdulillah kebahagiaan orang berbeza-beza. Jika LM sendiri, kesihatan yang baik, ada bersama insan tercinta, anak-anak baik-baik kesihatan dan membesar depan mata semua itu dah cukup menceriakan hati.

Bangun pagi tengok syafiq masih bengkok tidur macam udang, tengok rambut gulung-gulung dia tu sambil mulut muncung dia...hihi. Kembang rasa hati. Lepas tu encik suami pula duk usik-usik kata mulut syafiq mewarisi umminya...alala, lagi la kembang hati. Memang syafiq ikut belah ummi ye dik kiera....comel cam ummi, encem kaut cantek ummi.Ahaks...pitam kiera dan lainnya baca. Alala...belog saya bagi lan can saya nak masuk bakul angkat sendiri boleh? Lagi pun memang syafiq mirip atuknya yang encem tu...sape lagi kalau bukan ayah saya kan...ahaha. Sebab tu tak hairan rambut dia bergulung-gulung macam atuk.

Eh dah lari tajuk. Okey, nak happy kena pandai cari kebahagiaan. Bukan hanya goyang kaki tak berusaha. Ingatlah kalau kita cukup berusaha dan berdoa pasti Allah berikan ganjaran yang terbaik buat kita. Nak bahagia kena pandai bahagiakan orang lain, nak bahagia kena pandai berkongsi kasih...jangan asik nak cemburu terutama dalam berkongsi kasih ibu dan ayah. 

Pastikan tiap pagi lihat cermin dan ucaplah kata-kata positif buat diri kita. Tiap kata kita tu adalah doa. Moga diri terus positif dan ceria agar insan sekeliling juga menyenangi kehadiran kita...




www.tips-fb.com

4 comments:

Suhana Shuib said...Reply To This Comment

hidup mesti mau ceria..sbb kita bkn nak hidup untuk selama2nya.. so chaiyok2..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Rambut keriting tak payah buat kedai kan dik...

kiera'sakura said...Reply To This Comment

Pengsan banyak kali.. hahahaha :p

betul la akak cantik sbb tue anak2 akak ensem+cantik+comey cam ummi die jugak.. #TakBohong hihi

bab cakap positif tue betul kak, bila kita positif dan yakin dia mempengaruhi diri kita sndiri

nazri said...Reply To This Comment

salam..
de ek petua nk ceria ek???

jom ceriakn gn usha batman..hihihi..
lepak2 jp...
atau usha hp...usha je...beli akn dtg..hihihi...
http://bit.ly/Q11zf0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...