Wednesday, July 25, 2012

Pinjaman


Assalamualaikum...


sedang memasak ke? LM baru sempat goreng mihun, nasi belum masak lagi. Plan nak buat asam pedas. Syafiq mengamuk kat dapur sama nak tolong memasak...huhu.


Bila anak 'membantu' mula takda mood nak masak. Hubby suruh hantar nursery tapi LM tak sanggup biar syafiq kat sana, tak percaya orang jaga anak kita....huhu. Hubby dah cari bas untuk budak ke sekolah tapi anak-anak tak mau, dan hati LM pun tak berapa nak setuju. Walau letih tapi seronok sebab itulah masa berkualiti bersama anak-anak dalam kereta.


Anak-anak ni pinjaman saja, ruginya bagi yang tak suka ada anak. Letih ke, penat ke..pasti terhibur dengan keletah anak. Ingat, anak ni saham akhirat tau. Walau adalah sorang kenalan dulu duk ngata saya anak ramai..eceh ramai ke 4? tapi dia lupa anak tu rezeki yang Allah beri pada kita, bukan semua orang mampu ada anak dan layak jaga anak mereka kan?


Pinjaman yang Allah beri tu kita jagalah sebaiknya. Wallahualam...



www.tips-fb.com

8 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...Reply To This Comment

Salam LM.Apa kabar?Lam axsinggah kat sini.Slmt menyambut bulan ramadhan & berpuasa.
Anak2 adalah harta yg tidak trnilai harganya..merekalh penyejuk hati kita jg

Slmt berbuka puasa juge

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

tersentuh dgn kata2 akak...hurmmm... rezeki yg tak boleh dapat kat mana2 shopping mall pun kan...

Mohdkamarul Hisam said...Reply To This Comment

betul la tu .. tampa anak2 sangat sunyi hidup .. walau apa pun krenah mereka yang kdng2 merentap perasaan kita namun .. cuba lah berfikir positif .. mereka kdg2 saja je nk di manja :)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Betul...anak anugerah n pnjaman utk kita. Bukan semua org mampu nk ada anak. Malah yg ada anak pun bukan semua mampu didik anak dgn baik. Teruskan kegigihan LM ye..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

xramai po kak

bile da bsr nnti rase sunyi

percayalahhh

Yaya Azura aka Naz Azra said...Reply To This Comment

jeles tau LM ada 4!

ieda said...Reply To This Comment

merekalah segalanya pada kita
sedih bila ada diantara kita yg allah x berikan rejeki layie ..;(

kiera'sakura said...Reply To This Comment

kira yg ada lima beradik nie dah besar bila berkumpul rasa ckit jer walau yg kakak2 bwk suami dengan anak2 diorang skali..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...