Tuesday, July 10, 2012

Tart Nenas Nyonya Kakjee-Versi LM




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tengok sahabat ku lela lelord punya tart hari tu tekak meronta-ronta nak tart. Nak buat tak pandai...tu lah masalahnya. Selak resepi sana sini sementara tunggu kakmas bagi resepi, kakmas kan tak sihat...so terjumpa resepi dari blog kakjee. Kakjee mana lagi kalau bukan kakjee pelakon tu..perghh tengok tart dia pun tau sedap. So LM laju-laju salin resepi kat sini

Disebabkan takda acuan tart...maka LM buatlah tart versi LM bentuk bunga camni. Janji rasa okey takpe kan? Diam-diam duk kat dapur maka terhasillah tart ini...rasanya menepati piawaian tekak LM yang sangat cerewet bab kuih tart ni. Tq kakjee sebab sudi berkongsi resepi ni. Sedappppp....

Nak resepi sila klik ke laman kakjee ni ye....kalau buat tart apa yang penting jem perlu sedap dan tepung perlu hebat. Butter perlu bagus, nak kuih sedap jangan kedekut modal...itu memang peraturan dalam kerja membaking ni. Selamat mengtart buat yang bercita-cita nak buat. Nak tempah kat LM? err tak payah kot? sila salin resepi dan sila bersila kat dapur tu buat sendiri ye...hihi. 

Nak-nak adinda ku liana yang ada twin, lagilah cepat siap buat tart tu sebab faris ngan farid rajin membantu...ehehe. bila kita nak dating na?sori kaklong sangat busy, ni selsema lak, nnt jangkit kat anak kamu lagi susah.huhu.

www.tips-fb.com

17 comments:

Qasey Honey said...Reply To This Comment

aduhhh comeiiinye tart nenasnye tu...nmpk sedap sgt tu...bile tgk tart tu mcm xsabo lak nak raya...hehehe

Asyifa Mustaffa said...Reply To This Comment

cantik jer nmpak tu...walaupun x beracuan...:)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

wahhh... comelnya tart bunga miza.

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

hebat ni! cantik betul mesti sedapkan

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

comel je nmpk.different dari org lainnya

kiera'sakura said...Reply To This Comment

rindu tart mama.. huhuhuhu

kakchik@ella said...Reply To This Comment

comel. nampak kemas sgt. rasa dia ok tak dik?

eiela said...Reply To This Comment

comelnya kuih tart..

Lelord said...Reply To This Comment

yanggg i buat lg jem nenas ni, najlaa soh mama buatkan tat munger2

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

awak lawa nya...nak sebalang...

pospey said...Reply To This Comment

persiapan raya tu.......

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

amboi rajinnya bt tart nenas, ni praktis utk bt stok raya ke? nampak cute bentuk tu

izz iizza said...Reply To This Comment

cantik lak buat camni..:)

Wanzi said...Reply To This Comment

ini tat nenas versi baru.... nati boleh oder...

deno said...Reply To This Comment

wah nampak sedap!!!! tetiba teringat biskut cornflakes akak :)

Cik Aqilah Wardah said...Reply To This Comment

Maka... saya juga telah mengidamkan tart nenas pada malam ini.. T__T

mimi zakaria said...Reply To This Comment

ehh comelnya tart nenas tu..versi sy gulung2 jer , huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...