Thursday, August 2, 2012

Baju Tengkorak Asap Kepul-Kepul


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Saja nak cerita pasal tengkorak ni. Sebenarnya LM memang tak suka orang pakai baju gambar tengkorak, nak-nak lalu depan LM. Kebetulan, tadi lepas hantar budak sekolah ada motor ni, penunggang melayu mencelok macam kurang bahasa depan keretaku, uit..berderau darah. Bukan sebab apa, risau terlanggar dia. 


Bila dia di depan, nampak la baju apa dia pakai. Gambar tengkorak,erk...hati mula rasa tak suka. Dah tu asap kepul-kepul la pulak. Eh, bukan dari tengkorak tu tau, dari motor dia tu. Lorh...apa lah, motor tak jaga ke abang? berkepul-kepul macam cerita mistik lak i tengok. Dengan gambar tengkorak, asap kepul-kepul siyes rasa MISTERI.


Maaf bagi yang terasa, tapi saya rasa kita yang islam ni tak payah la pakai baju tengkorak macam tu. Pakai baju pagoda je pun takpe, senang nak gi mana pun. Takkan nak solat mengadap Allah kita nak pakai baju tengkorak kan? leceh la pulak asik nak ganti baju. Tak seronok la pandang tengkorak. Itu pandangan peribadi saya je, tak setuju korang taiplah entri korang pasal suka tengkorak, saya cuma bercerita je...SEKIAN.


p/s:Typo? buat-buat paham je la ye.

www.tips-fb.com

10 comments:

Izan Ishak said...Reply To This Comment

samalah miza... izan pun tak suka. kadang2 tu bajunya dgn tulisan yg entah apa2 aje...

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

hahahaha.... tekejut jugak ingtkan tengkorak tu kuar asap kepul2... pastu bile akak kate bukan tgkorak, tlintas mgkin org tu tak posa isap rokok... hehehehe rupanya motor ye...

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

didikkan dr awal jugak tu.. kalau dr kecik kita kawal apa yg dia nk pakai Insyaallah smpai besar dia tak pakai baju berlukisan mcm tu.. mcm asben sy kak.. ayah mertua memang tak bg langsung dr kecik pakai baju ada lukisan2 mcm tu.. smpai skrg dia memang x minat sbb dh biasa dr kecik

izz iizza said...Reply To This Comment

ada sesetengah jiwa yg suka pakai baju camni..suami iza pun x nk dia pakai baju gitu..:)

diana said...Reply To This Comment

sama la..
saya pun tak berkenan..
selalunya indon je yang pakai baju tengkorak2 ni..

al-lavendari said...Reply To This Comment

ingatkan yang pakai baju gambar tengkorak tu hisap rokok asapnya berkepul2 ..

anak saya suka beli tengkorak ayam yang digoreng dari pasar malam.

deno said...Reply To This Comment

mcm xde baju lain nak pakai.. deno tak suka jugak

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

La, ingat citer seram td... Mcm2 kn skrg, yg Islam pun bt yg tak patut, mcm mana negara nk maju n tak pecah belah.. Last2 kaum lain yg untung.

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl juge tu

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

dari entry kakak cempaka awin nie..hehee...sama la x suka gak orang pakai baju corak ntah apa2 nie..huhuhu
sakit mata memandang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...