Wednesday, August 8, 2012

Belimbing Buluh


Assalamualaikum semua...
Dah masak? LM baru siap masak gulai udang campur belimbing buluh. Hari tu msa balik kampung mertua ada petik sikit bawa balik sini. Sebenarnya saya teringin nak buat sambal bilis yang campur belimbing buluh tu. Tapi masih lum jumpa resepinya...

Baru nak menggoogle...huk huk, dah teringin tak leh fikir cara nak buat pula. Kepala boleh imagine nak pakai cili api, tapi tak tau belimbing tu kena rebus ke atau kena tumbuk je dengan bilis tadi. Ada ke yang tau cara nak buat sambal gesek tu? cemana ek!

www.tips-fb.com

6 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

msamnye kak belimbing tu

xreti buat sambal hehe

Lelord said...Reply To This Comment

sambal hitam pahang kan...pehhh meleleh air liur ni

ummiarissa said...Reply To This Comment

sambal hitam ke?kalau sambal hitam tu belimbingnya kena rebus sampai hitam rasanya...kena google juga ni...

Anak Ulu Cheka said...Reply To This Comment

kasik buang sambal hitam
pergghhhh lagi power :)

Miss PIJAOSIX said...Reply To This Comment

ooo...LM nak buat sambal hitam PAHANG eh....mak sy tau buat awak....cube sok sek kat die...hehheee...seingat org, belimbing tu kene rebus...!!! tibe2 teringin...mmg layan mkn waktu bersahur...!!!

izz iizza said...Reply To This Comment

sedap tu..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...