Wednesday, August 8, 2012

Cara Buat Aiskirm Goreng



Assalamualaikum semua...LM nak share cara buat aiskrim goreng yang sahabat LM nana tag di fb hari tu. Tak pasti nana ambil dari mana cara buat aiskrim goreng ni tapi memang dia tunjuk step by step.

Cara nak buat aiskrim goreng



Memang sedap dan mudah. Tak perlu gam tepi tu sebab memang dah lekat elok. Simpan beberapa jam sebelum di goreng

*Kalau LM pula, LM akan bulatkan aiskrim tu dulu dan baru di isi dalam roti. Lebih mudah dan lebih bagus bekukan semalaman sebelum goreng. Jika lama di simpan akan tahan lebih lama aiskrim tu dari cair.

*Minyak perlu betul panas ye, cuma goreng sebentar sampai roti garing saja. Jika lama nanti aiskrim akan cair. Tak sedap...sebab tu pastikan minyak korang memang dah panas betul baru goreng.

Selamat mencuba...LM pakai roti gardenia dan aiskrim pelangi ...

Terima kasih buat yang berkongsi toturial ini..tq juga pada nana.


www.tips-fb.com

8 comments:

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Sonang je buat eskem goreng ni...

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

slalu penah buat jugak

sedap2

-gedek! said...Reply To This Comment

pakai gam apa ni?

gam kasot?

Abe Mirul said...Reply To This Comment

Abe ada gak buat dulu tapi masa goreng...terburai roti.. Aduhai..Kena ikut step ni kot.. Terima kasih!

Zaidalifah Hussin said...Reply To This Comment

BONDE NAK TRY...

FATIN SUKA SANGAT... YAHUUU.

kiera'sakura said...Reply To This Comment

xpenah buat lagi kak...

tepi roti tue buang la erk...

deno said...Reply To This Comment

wah nampak besh la kak.. boleh cuba ni.. hihik :)

Ezy Chiaki said...Reply To This Comment

sdapnye aiskrim gorengggg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...