Thursday, August 2, 2012

Ceri


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Bulan puasa ni kalau beli makanan sampingan selalu je lambat habis, aiskrim bukan main susah nak habis dalam peti sejuk tu. buah pun susah amat le nak habis, ye la lepas berbuka semua dah busy dengan urusan masing-masing lepas tu tido. Bangun terus sahur ala kadar dan bila masa la nak makan buah, aiskrim semua tu kan.


Aiskrim yang dah dekat dua minggu dalam peti sejuk tu tadi LM dah tepek kat roti petang nanti boleh goreng untuk menu aiskrim goreng. Buat 4 ketul je sebab encik laling tak minat aiskrim goreng tu. Buah tembikai dah berapa hari tu rasanya perlu dijuskan petang ni...huhu. Epal ada 4 biji tu dah dua hari beli tak habis lagi.



Ceri ni dah selamat dihabiskan semalam. Risau menyimpan buah lama-lama takut rosak. Siang-siang tak boleh makan tu yang tak tau bila nak paksa budak ni makan makanan tu semua. Epal buat jus lepas isya' nanti kot? tembikai buat jus masa berbuka. Aiskrim? kena jual aiskrim goreng 15-20 ketul baru boleh habiskan stok kot? huhu


www.tips-fb.com

14 comments:

Aishah Jahirah said...Reply To This Comment

kalau bln xpose gerenti dah abehkan...;)

Lelord said...Reply To This Comment

hehehe epal ijo gaul dgn asam boi merah la pe lg...sejukkan dlm peti pehhhh

Yaya Azura aka Naz Azra said...Reply To This Comment

yaya bulan puasa nie buah-buahan buat jus masa berbuka jer.tapi buah ceri tak berapa nak gemar.hihi

legendary wariner said...Reply To This Comment

sedap kot aiskrim goreng.biasa ah, bulan puasa nafsu nak membeli tu meluap luap tapi bila dah beli cam bnyk sgt lak.haih.selamat berpuasa.

masmurni said...Reply To This Comment

nmpk sedap ceri tu...tetba plak rasa nk mkn ceri....kena cari ni...

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

semalam, stok buah tembikai susu dah selamat di juskan..

tapi.. adoiii. nk kena pelawa 5-6 orang baru leh abis..

kak ayu tak minum ais or sejuk...

payah kan.....

PS: kalau aiskrim tu, rasanya lydia kn biarkan jer dlm peti... raya karang habislah tu

qasehraihan said...Reply To This Comment

nampak cm anggur plak ceri tu..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/bila-sedara-ultraman-datang-sekolah-saya.html

maszull said...Reply To This Comment

assalamualaikum lydia...sedapnya buah ceri tu...:)

kiera'sakura said...Reply To This Comment

betol la tue kak..eskrim buat ritu pun x abis lagi.. wuuuu

izz iizza said...Reply To This Comment

cunnya cerry tu..bulat segar jer...mesti sedap ni..

kakchik@ella said...Reply To This Comment

rmh KC aiskrim utk aiman dan abah aiman je. KC kurang suka.

Izan Ishak said...Reply To This Comment

bulan puasa ni mmg camtulah miza. buah2 ni kalau tak dikupas mmg takde sapa pun nak mkn.

deno said...Reply To This Comment

x pernah mkn ceri.. huhu

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl la syg,lmbt sikit hbs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...