Wednesday, August 8, 2012

Mari Buat Jus Tembikai-Jangan Membazir



Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Bulan puasa ni makan ala kadar je. Lepas berbuka tu dah busy tak sempat nak makan itu ini. stok makanan sampingan terbiar lambatnye nak habis. LM rimas tengok tembikai encik laling beli takda sape nak makan risau takut rosak pula tembikai tu nanti.Semalam sebab takda permintaan nak air itu ini dari mereka LM terus menjuskan tembikai tu.


Sangat pekat...tu dia. Dapat 2 jug. Alhamdulillah sedap. Encik laling lenggang lenggok balik bazar bawa air tembikai juga, terus dia bekukan air tu sebab nak minum air LM. Jauh benar la beza air beli dengan air buat kan. air beli tu malam ni la mereka habiskan.

Dalam peti tu ada 3-4 biji epal, silap-silap perlu juskan juga epal tu. Atau...perlu buat rojak buah campur dengan mangga muda ke. Risau buah rosak tak di makan, budak ni puasa lepas berbuka dah tak makan lagi dah. Tu yang stok makanan macam tak terusik...huhu.


www.tips-fb.com

11 comments:

Lelord said...Reply To This Comment

selalu gak buatkan najlaa n papa jus tembikai wpun mem beso ni tak mkn pun tembikai tu

qasehraihan said...Reply To This Comment

waaa...rajin betul kak miza..huhu

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/dapat-kad-raya-daripada-blogger-femes.html

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

buat air ngn rojak

dedua nak haha

#macamlah iffah de kat situ

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Lelordtu la kan..x mkn pun wat gak tuk mereka

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@qasehraihantakut membazir..tu la kena rajin sket

diana said...Reply To This Comment

saya suka tembikai...
kalau beli sebiji rasanya 2 hari je dah habis.yang hadap nya saya sorang je..ahahha

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

betul tu kak,dr terbiar baik buat sendiri.lg sedap dr beli.

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

sedap apa jus tembikai, juga boleh wat sapu kat muka untuk awet muda (petua kat blog KA ) hehehehe

kiera'sakura said...Reply To This Comment

sebab tue kira elakkan beli pape yang cepat rosak bulan pose nie.. takut xde sape nk makan nanti membazir je

Saleha said...Reply To This Comment

saya ada baca tentang hasiat tembikaini untuk menyerikan wajah.. hampas2 tenbikaitu boleh tepek kat muka.. macam buat masker

Kakzakie said...Reply To This Comment

Betul dik.. buah dalam fridge kalau tak dijadikan jus alamat lamalah tak dimakan bulan puasa nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...