Tuesday, August 7, 2012

Roti Jala Di Bulan Ramadhan


Roti jala adalah antara hidangan yang paling kerap ada dalam menu berbuka LM. Ringkas dan mudah penyediaannya. Kalau asik nasi je pun boring juga, kadang-kadang makan roti jala pun dah mampu membuka selera kami sekeluarga.

Resepi ringkas ni LM ambil dari blog CMG. Mudah dan bahannya tak banyak.

Bahan-
2 cawan tepung gandum
21/2 cawan air 
1/2 sudu teh serbuk penaik
1/2 penutup pewarna kuning
1/3 camca teh garam
2 sudu makan minyak masak
*1/2 biji telur-LM sengaja tambah sebab buat 2 adunan perlu pakai sebiji telur lah.

LM cuma campurkan semua bahan dan blend saja, dan kirai seperti biasa. Boleh dapat dua pinggan, simpan untuk sahur sekali sebab anak-anak dah tak lalu nak makan nasi tiap hari masa bersahur. Tq CMG, alhamdulillah sedap.

LM lawankan dengan kari ayam roti jala ni. Ada buat bubur cha cha juga, lemang dan air sirap laici berselasih atas permintaan encik hubby.

Menu ringkas amat bermakna jika kita masak bersama dan makan berjemaah bersama insan tersayang, alhamdulillah.




www.tips-fb.com

14 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

nnti raye nk makan la

ros_reeza said...Reply To This Comment

roti jala memang sedap.. mak ROs rajin buat ni ...

kakchik@ella said...Reply To This Comment

sedap tu dik. adik dah sihat ke? blh masak macam-macam ni.

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

Roti jala paling laris di jual dibazar....
Jual beratus biji pun pelanggan suka.

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

mkn roti jalan pown kenyang tau !

qasehraihan said...Reply To This Comment

tetiba teringat kat kuah kari ayam utk makan ngn roti jala ni..weeee

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/tudung-raya.html

Peri PiA said...Reply To This Comment

LM syg ;),kesukaan ni

nur said...Reply To This Comment

takpandai buat.. nanti nak cuba la..
sis sihat? anak2?

qasehraihan said...Reply To This Comment

datang hantar link entry plak..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/persoalan-harga-tudung-fareeda.html

kiera'sakura said...Reply To This Comment

roti jala abag ipar rajin buat.. klu kira kirai roti jala tue alamat x blh jadi.. huhuhuhu

ieda said...Reply To This Comment

rajin LM buat
akk kalau x der kederat nak melayan x buat lahh ekke ;)

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

senang je rupanya.hehe

bersama kak Es said...Reply To This Comment

dah sihat ke?
ke dik comot ni tak reti dok dendiam? Moga beroleh barokah :)

Jaga diri

deno said...Reply To This Comment

deno suka sgt roti jala.. tap kuahnya kena sedap la.. hihik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...