Wednesday, September 12, 2012

Nama

Assalamualaikum
Tadi dengar MHI, ustaz kata baby yang lahir mati, gugur perlu juga bagi nama. Tiba- tiba rasa sayu hati ni. Ye la.. Maknanya baby saya yang gugur tu perlu saya beri nama.

Sebut pasal nama, ustaz kata nama tu perlulah baik. Kalau nama Muhammad panggillah dengan betul. Ni panggil mamat, mamat tu ertinya mati kata ustaz. Kan tsk baik mendoakan mati.

Saya selalu juga panggil Muhammad Azhad tu Muhammad. Kalau panggil dua kali tak menyahut, panggil Muhammad terus datang. Lepas ni kita panggil kawan- kawan dengan nama yang baik dan betul ye, moga namanya yang kita panggil jadi satu doa buatnya.
www.tips-fb.com

6 comments:

azwa amani said...Reply To This Comment

akak.. sedih plak baca entry ni.. akak, sebelum adik futher study jauh diseberang, nak sgt jumpa akak...

Peri PiA said...Reply To This Comment

jgn sedih ye LM

InsyAllah ade anak nti pia nak beri name ringkas ,yg penting maksud yg baik

maszull said...Reply To This Comment

assalamualaikum lydia...insyaAllah...:)

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

beria2 nk ltk nama utk bb dlm perut..huhu

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

salam sis.x pernah tau pun makna nama mamat tu mati.huhu.pasnie kena panggil nama penuh.

kiera'sakura said...Reply To This Comment

betol kak.. sebab tue kira lagi suka guna nama sendiri. belog je tak sbb sakura tue pun bermakna kt kira :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...