Thursday, September 27, 2012

Sedap Membahan Orang Kan?


Assalamualaikum...

Dalam hidup ni kalau ramai kawan memang seronok. Nak-nak yang mulut ringan, mesra gituw!

Perasan tak sesetengah kita ni suka je membahan orang kalau kawan kita tu buat silap. Kadang-kadang kita bukan tak faham pun apa yang dia cuba sampaikan, silap sikit je jadi lah bahan kita nak kutuk dia tanpa kira perasaan dia. Cuba semak semula, pernah tak kita buat kesilapan yang sama. Pernah je, cuma silap sendiri mana nak perasan kan?

Eh, tau tak membahan tu apa? mengata, mengutuk adik beradik dia lah tu. Buat apa pun kena fikir, kita sakitkan hati orang ke tidak. Gelak kita ni kadang-kadang boleh beri bahagia pada orang, kadang-kadang buat orang sakit jiwa juga tau.




www.tips-fb.com

9 comments:

Saleha said...Reply To This Comment

setuju

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

PERNAH JD BAHAN & PERNAH JUGAK MEMBAHAN ORANG.. ada benda yg x blh bawak gurau.. ada benda ok jer. tu la kan kadang2 org tu act dia mcm cool je kena bahan tp dlm hati dia kadang touching jugak.. so berpada2 la membahan.terutama bergurau pasal fizikal org lain.. sesetengah org x blh terima. Satu lg bergurau pasal family @ adik beradik.. pn x semua org blh terima. lgpun x elok la kita libatkan org lain dlm bergurau ni.. gurau antara kita & org2 yg kita gurau je.. x payah nk membahan sampai 1 keturunan.. ye tak??

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

erm..awak mintak maaf ye mana tau dlm kita dok melawak ada yang awak terasa huhu

kiera'sakura said...Reply To This Comment

itulah kdang nk membahan kena pk dlu kan kak... kak maafkan sy jugak klu ada yang akak terasa dgn kelaku sy nie huuuu

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

betul2...
ibarat mkn darah daging y telah mati ustazah kita cakap

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

setuju sgt LM!!

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

sentiasa cuba jadi sahabat terbaik!

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

hehhh kadang iffah gne membahan tu cm memainkan org y tak serius...cm xla terase

mamawana said...Reply To This Comment

Dah Biasa jadi bahan lawok depa.. wat donno ajer ... last2 depa kantoi malu balik sendiri bila mengata dulang pau serpih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...