Thursday, October 11, 2012

Budu?

Assalamualaikum
Budu? Owh tidak! Saya memang tak boleh telan budu. Saya kan orang selatan, tak biasa makan budu.

Dulu masa kat uitm tiap sabtu makan nasi kerabu sedapnye. Tapi ada budu kan? Kalau saya minta kawan beli saya okey je, kalau saya beli akan pesan makcik tu jangan letak budu. Hahahaha

Masa praktikal sebulan dulu kawan- kawan belasah budu tiap hari. Lauk tak mewah masa tu ala kadar je. Kawan berselera makan saya terkulat- kulat. Apa taknya, sebelum makan budu saya cium dulu.. Oh no! Bau dia??? Sama macam kau makan sambal belacan ko cium dulu, nak makan cencalok cium dulu. Wangi? Hahaha



Sejak sebulan ni entah kenapa saya asik ngidam nak nasi kerabu. Menjadi- jadi keinginan bila tiap hari pun saya masih selera dengan nasi kerabu ada budu ni. Pelik kan?

Makan je jangan cium. Itu kena ingat lepas ni. Saya dan budu dah boleh ngam tapi jangan la bagi saya cicah ngan ulam. Itu tak boleh.
www.tips-fb.com

20 comments:

fiqkbe said...Reply To This Comment

budu sedap la. walaupun saya org utara tp saya sgt suka mkn ikan goreng cicah budu. bleh tmbh nasi byk kali sbb budu :D

missSenget said...Reply To This Comment

sedap budu..!

walaupn kite org selatan..haha..

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Ai LM, dh ada isi ke ni? Tetiba lak suka benda yg tak suka?

Cik Siti said...Reply To This Comment

ahaaaakkkss...budu mmg ssuatu yg x boleh lekang dgn sy lau mkn pe2 pun...

Aishah Jahirah said...Reply To This Comment

sedap nasi kerabu....budu pun sedap...makan dengan ulaman yang direbus...:)

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

samalah kita x mkn budu..xpandai mkn..agknya org selatan ni mmg x pandai mkn budukan :P

akuzle ayu said...Reply To This Comment

Sumber protein yg tinggi tuh.. Har3

Nida Husna said...Reply To This Comment

saya tak suka budu tapi suka nasi kerabu hehe

kiera'sakura said...Reply To This Comment

hihihih samalah kira kdang2 mkn mesti nk cium dlu, papa selalu mrah hihihi

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

makan budu yg dok dlm nasi kerabu je..kalau yg mentah biasa tu mintak maap la hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@fiqkbeuntung la awak pandai mkn

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@missSengethebat la kamu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Aisy Nasihaerr...tak kot

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Aishah Jahirahooo ye ke

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Ratu Hatikusbb asik smbl belacan je kot

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@akuzle ayuhahahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Nida Husnayeay kita sama

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@kiera'sakurakan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@aDisH.sHidAminta maap..tumpang lalu! hahaha

♥ cik kieranaa ♥ said...Reply To This Comment

uish. kalau ada budu. mmg selera sgt la mkn nasik.

dr kecik kot dk makan budu ni.
aish. terliur lak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...