Tuesday, October 2, 2012

Cemburu


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Cemburu? ramai yang kerap cemburu terhadap pasangan kan? berbaloi ke cemburu? Ada masa mungkin berbaloi, sebab kita manusia biasa mustahil takda perasaan cemburu. Sebab sayang la ada rasa cemburu kan? tapi bila wujud cemburu seiring dengan ragu itu amat merbahaya.

Cemburu tu bagai duri pada mawar. Hadirnya untuk melindungi mawar dari diusik dan dimusnah oleh insan lain. Tapi jika terlalu cemburu dan sentiasa meragui pasangan duri boleh mencederakan kelopak mawar. Pasangan akan terluka dan terseksa jiwa. Rimas dan lemas malah rasa muak dengan sikap yang tak terkawal tu.

Apa pun kita nak lakukan perlu ikut logik akal. Kita suka orang buat macam apa yang kita buat? tak perlu jadikan pasangan banduan cinta untuk memuaskan hati kita...wallua'lam.

p/s: entri ni takda kaitan dengan empunya blog atau sesiapa. Sekadar pendapat saja. Dah lama LM tak menaip tentang cinta dan perasaan kan? hehehe


www.tips-fb.com

4 comments:

dEdEQ dE wIshEs said...Reply To This Comment

CEMBURU PUNYA MASALAH KESIHATAN .. ERK ? YE KE ? YE LA KOT .. SEBAB .. KALO CEMBURU MESTI R GADO2 N NANGIS DAN KALO DA NANGIS MESTI R KUA AIR HIDUNG KAN .. AUTO JADIK SELSEME .. HAHAHA

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

ayoo..husband rine orangnya agak kuat cemburu..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

tipu la klu takde perasaan cemburu kan tp slalu diamkn je mlas nk layan perasaan sndiri

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Semua benda mestilah 'sederhana' :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...