Sunday, October 7, 2012

Dengki


Assalamualaikum...

Lama saya perhatikan penyakit orang kita ni tak boleh tengok orang lain berjaya atau lebih sikit dari dia. Orang susah dia takut orang tu minta duit dia. Tapi kalau orang tu lebih senang dari dia pasti dia meluat dan dengki. 

Kalau rasa nak senang usaha. Bukan kotorkan hati dengki tak tentu pasal. Bumi Allah ni luas, banyakkan usaha pasti berganda kita dapat. Adakah dengan dengki kepada hasil usaha orang boleh buat kita mewah? nak sesuatu ganjaran usaha la sebaik mungkin.


www.tips-fb.com

5 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

orang macam ni jgn dibuat kawan, dibuat sedara pun jgn....

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

sabarla kak

memang dengki ni susah nk lupus

Aishah Jahirah said...Reply To This Comment

mmg susah sape yg ada perasaan dengki yg tak kena tempat ni...

mamawana said...Reply To This Comment

Virus dengki gitu memang ada di mana2... Wat donno jerrr...anggaplah dia sakit mental. peace..........

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

Dah biasa dgn PHD ni ! byk kali terkena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...