Friday, October 12, 2012

Doa Ketika Hujan

Assalamualaikum...

Dah gelap sangat di SK ni. Nak hujan sangat dah ni. Asal petang je akan hujan sampai ke malam sejak seminggu ni. Jom kita baca doa ketika hujan turun nanti. Amalkan lah selalu...

Doa ketika hujan: اَللَّهُمَّ صَيِّبًا نَافِعًا Allahumma Shoyyiban Na’fian "Ya Allah turunkanlah hujan yang bermanfaat (HR. Bukhari) Berdoalah ketika hujan krn waktu itu doa mustajab: “Dua doa yang tidak pernah ditolak ; doa ketika waktu adzan dan doa ketika waktu hujan”. (HR. Hakim/dishahihkan oleh Adz-Dzahabi ).

P/s:Lepas baca doa kita tarik selimut jom


www.tips-fb.com

4 comments:

ieda said...Reply To This Comment

aminn

LM .. klat sini dah kerap ujan
dah masuk musim tengkujuh kan
asal petang ujan ;)

Peri PiA said...Reply To This Comment

tihihi

tak aci,LM blh tarik selimut

Nana Lee said...Reply To This Comment

Ameen..di tempat saya pun sedang hujan sekarang..hujan rahmat:)

kiera'sakura said...Reply To This Comment

kira pun selalu laju2 doa time azan. hihihi..

kat sini pun tersangat la panas bila ujan tue rasa syukur yang amat sejuk je rasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...