Monday, November 12, 2012

Tak Salah Makan Nasi Lemak

Assalamualaikum
Suka nasi lemak? Saya suka tapi akibatnya saya akan mengantuk... Hehehe. Ada orang memang diet sampai tak berani makan nasi lemak,LM pula makan saja asalkan sedar diri.

Uik? Kenapa?
Haaa kita kena tau nasi lemak tu mengandungi 400-500 kalori. Tu belum kira lauk apa kita ngap! Haaa kalau dah makan tinggi kalori tu, janganlah minum teh tarik. Perlu lah kurangkan pengambilan kalori lepas tu.

Jangan lupa bakar kalori tu ye sebelum ia menjadi lemak tepu di kiri kanan pinggang anda,atau.. Ia bertepek di punggung atau perut anda. Ngeri tak?

Nak makan boleh tapi kena tau kira kalori
www.tips-fb.com

8 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

adoi ... pg tadi saya makan dua pinggan nasi lemak.. mak mertua masak sedap... semua pun bertambah.. apa macam ni?

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

fuhh..sedapnya nasi lemak!haha

محمد رازيق said...Reply To This Comment

ngeri bila lemak tersekat kat pipi n leher. hehe

Wanzi said...Reply To This Comment

biarlah org nak kata apa pasal nasi lemak.... sejak dari dulu lagi makan tiada apa2 pun.... kalau makan boleh habis 4 bungkus nasi lemak 60sen je :)

krole said...Reply To This Comment

btul wak..lagi bgui kalo ada carta permakanan sihat tu..baru tahu nak budget2 camna kan~

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

dah lama tak makan nasi lemak.huhu

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...Reply To This Comment

Baru je makan nasi lemak tadi. Jarang makan sebab selalu breakfast makan roti je.

hnahdy said...Reply To This Comment

hana makan je selagi xnampak badan naik.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...