Thursday, November 1, 2012

Ummi Mengandung ?



Assalamualaikum...

Balik segamat haritu pokok mangga depan rumah ada berbuah. Terus LM minta encik laling petikkan 2 biji mangga muda konon teringin sangat nak makan cicah dengan kuah rojak mak bee. 

"Ummi korang ni mengandung ke?" tanya enik laling..huhu.

Encik laling suruh makan di kampung mertua sebab risau mangga tu rosak sebab nak simpan punyalah lama dari jumaat sampai ke ahad malam...huhu. Tapi tetap degil sebab terkenang kuah rojak mak bee kat rumah ni. 

Balik sini mangga muda tu pun dah tak berapa segar, jadinya encik suami diam-diam carikan mangga epal muda. 


Dah dua hari asik mencolek mangga muda ni. Entah kenapa warnanya kuning. Tak kisah la kan janji dia rangup dan wangi. Tak mengandung pun boleh makan, tapi nak pelawa orang mengandung jom bersila sama-sama LM. Kita makan rebut-rebut...hihi

p/s:mangga epal muda paling sedap makan colek gini tau. Wangi sangat bau dia. Ni jenis mangga epal yang kulit merah-merah sikit tu.



www.tips-fb.com

16 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shida ari raya ke dua tu dok pulun meyicah buah pelam epal kat umah wa..malam lak buah jambu

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

oleh kerana citer kat ibu mengandung ni.. kena pos sama kita skit.. :P boleh? mmg geram tengok pelam epal wane merah2 kulit tu.. geram macam buah epal.. rasa dia manis2 masam kan.. sedap sangattt..

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

syafiq dpt adik ke?hehe

Cik Ila said...Reply To This Comment

Harap2 mengandung.hehehehe ;p

elly norman said...Reply To This Comment

mangga muda.. rangup... tangan tak kotor sangat...

Hanis Azla said...Reply To This Comment

salam LM.. mangga muda cicah dgn kuah rojak mmg best kan.. tak mengandung pun boleh mengidam.. he..he..

ieda said...Reply To This Comment

wahhh nie bukan org ngadung je makan dikk .. org macam akk dah dekat 3-4 kali telan liur nie huwaaaaaaaaaaaaaaa

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

waaaa....sedapnya kuah rojak mak beeeeee.... tp kalo mangga yang panjang tu lagi best...dia tak masam dan rasa lemak2 manis aje..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

LM ngandung ke?hehe

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

waduhhh terliurnyaaaaa

pencecah mak bee nak gakkk. hhaha

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

mmm..bestnya.. =)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Ai kalau btl mgandung pun lg bagus.. Mangga muda mcm ni bg ke org yg tak mengandung pun boleh licin..

-Sara- said...Reply To This Comment

hehe sensitip btol klo kita mak2 org ni mkn mangga muda kan..trus org kata kita ngandung..hehe

deno said...Reply To This Comment

erk... da meleleh air liur ni kak

kiera'sakura said...Reply To This Comment

pelam epal nie bukan masam ke kak? auchhhh terasa masamnya kat lidah hihihihi

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

Popular betul kuah rojak mak bee ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...