Monday, December 24, 2012

Kuda Laut Kering

Salam



Dalam pelbagai jenis hidupan laut yang dikeringkan untuk dijadikan hidangan berkhasiat dan enak saya tertarik dan pertama kali menemui kuda laut kering. Ternyata pengembaraan ke negeri bawah bayu ini memberi satu info baru kepada saya.

Rupanya kuda laut yang dikeringkan boleh juga diminum air rendamannya untuk tujuan kesihatan. Apa khasiatnya saya tak bertanya lebih pula kerana tak berhajat nak beli pun. Apa yang menarik perhatian saya hanya keunikan dan kecomelan kuda laut itu saja.

www.tips-fb.com

10 comments:

abah khalisha said...Reply To This Comment

serius yg ni AK mmg tak lalu nk makan..

miza yusof said...Reply To This Comment

menarik :)
baru tahu tentang khasiat kuda laut :)

PaPa Blogger said...Reply To This Comment

wah... kak LM datang negeri saya la... hehehehe... selamat bercuti..
selalunya orang cina je yang makan benda tu... khasiat nye kene tanye cina lak.. hehehe

www.papablogger.my

ejulz said...Reply To This Comment

waaa.. seronoknye dpt g sabah.. :)

diana said...Reply To This Comment

ye ke??tak salah saya kerajaan tak bagi jual nih..tangkap apa lagi..memang tak boleh..ke saya yang silap tak tahu la..

Nur Faie said...Reply To This Comment

Kuda laut ? Err boleh makan ehh . . .Tak pernah tahu pulak . thanks for sharing .

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

oooo... baru tau ada org guna air kuda laut wat ubat..

Belalang hijau Perisik said...Reply To This Comment

kita boleh makan ke?bloh kan? sebab dia bukan dua alam... yeke?

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Bestnya..tak sabar nk tggu entry Sabah ni..

miss fluffy said...Reply To This Comment

kuda laut kering?first time tgk ad jual..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...