Monday, January 7, 2013

Lempeng Gulung Sedap Nyum Nyum


Assalamualaikum
Pagi yang sejuk... Argggh liat nak bangun solat sebenarnya pagi tadi. Perghh ayat jujur. Mengeliat dan bersyukur masih bernyawa hari ini, senyum... Dan terfikir anak sekolah hari ni. Plan nak buat lempeng gulung aka ketayap. Malam tadi sebelum tidur dah siap buat inti.

Lelaju mandi dan solat, bersiap dan terus buat dadat dan menggulung. Ops akibat mata terpisat- pisat lagi tak perasan warnanya pucat.



Rasa tak kurang, lembut dan enak dengan kelapa inti yang nyum nyum... Tapi huk huk warnanya sangatlah pucat. Terasa nk celup dengan pewarna ... Hahahaha.

Takpalah, seisi rumah makan dengan asyik! Tak pertikaikan warnanya yang pucat lesi. Anggap saja kita menjaga kesihatan sebab tak letak pewarna banyak. Kan kan kan?

Ops ada banyak kerja harini. Korang bekpes apa?
www.tips-fb.com

5 comments:

diana said...Reply To This Comment

roti dengan telur je..air masak.tak dan nak buat air..hehehh

aslvie adam said...Reply To This Comment

Sedapnye.....oppsss!!salam singgah sini sat nak skodeng...heee.....will come back..keep it up!;)

ieda said...Reply To This Comment

nie kalau ada serawa durian sedapp nie dik ;)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

awak..kalau mak dia akan guna daun pandan asli..dia blender...opps jangan tanya sukatan kat anak dara dia nie..xpernah pun buat sndiri selalu mak wat kami makan je..inti nya mau wana gelap..gula merah/gula melaka banyak la...best skit makan berselera

deno said...Reply To This Comment

macam kuih gulung.. kat terengganu ada kuih gulung kaler hijau mcm ni inti kelapa yg digaul dengan gula melaka.. sedap! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...