Wednesday, March 20, 2013

Kek Batik Marie


Assalamualaikum



Dapat juga seloyang kek batik dari biskut marie yang tak termakan yang LM kutip sana sini tadi.

Dari terbuang akhirnya jadi hidangan yang comot tapi sedap. Comot? Haha tak kisah la janji sedap di tekak kami. Hampir setengah loyong kakak ngap dengan bawa bekal ke sekolah. Adik ad kurang sket enda coklat ni.

Kalau malas memang tak merasalah makan. Kalau rajin ke dapur apa pun semua boleh jadi. Kek batik ni mudah sangat nak buat. Cuma malas sajalah jadi penghalang nak buat atau tak.

Masa zaman sekolah dulu, makcik kantin yang saya panggil makcik rahimah jual kek batik ni 40 sen sepotong. Sedapnyeeee ... Saya pasti beli dua potong. Tu pun x cukup. Belanja dah la memang 80 sen time tu.. Sekolah agama terus la takda duit belanja. Makan sedap punya sebab.

Syukurlah bila dah tua ni rajin nak buat sendiri. Kalau tak memang kempunan la duk terkenang kesedapan kek batik makcik kantin. Tempah? Melampau nye kek mudah pun nak tempah, xde sape nak jual kat saya pun kek ni.. Sobs

Kata LM: kalau rajin buat tekak pun meriah, pahala insyaAllah menanti

Kata LM lagi: kalau rajin sangat membakin sedialah untuk menempuh zaman kegemukan kembali.. Ahahaha
www.tips-fb.com

10 comments:

Mooniqueen said...Reply To This Comment

hari tu teringin sgt nk mkn, tp mls nk bt..

deno said...Reply To This Comment

dah lama ddeno tak makan kek batik...

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

Hari ni juga dapat bday kek, balik keja tadi disambut oleh marie.
datang sini tengok kek batik marie...kebetulan

laskar pelangi said...Reply To This Comment

kek batik...lamanyaaaaa tak makan..nak buat pun takut tak jadi..hihi biarlah resepi senang :)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

izan pun hari tu buat kek batik sampai 2 kali. betul miza, kalau malas mmg laparlah perut kan.

pesanan last tu cam mengena je dgn diri sendiri. sbb tu kena limitkan seminggu sekali je membaking... ahaha

eiela said...Reply To This Comment

saya pun suka kek batik.

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

ala akk xgemuk punya.comei je.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

dok berkira2 nk bt..xterbuat..dok bz ank dmm je lately..LM ngn fmily sihat?

diana said...Reply To This Comment

ayat last tu untuk saya jugak tu...hahhah

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

hahahaha akak da masak pasla kat kajang skit

lapau gak ni heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...